Jaké kódy implementovat do webu?

Z otázek studentů: Jaké všechny kódy implementovat do webu pro potřeby on-line marketingu?

Po delší době opět otevírám okénko “z otázek studentů”. Často, na konci našeho rozsáhlého kurzu on-line marketingu , dostávám dotaz, zda bych mohl shrnout v přehledu vše, co je potřeba do webu implementovat, aby fungovali využívané marketingové nástroje správně.

Vezmu to přehledně po jednotlivých nástrojích. Navíc, mimo zmíněních kódů přidám ještě další tipy co v účtech propojit, či zapnout.

Podotýkám, že se nejedná o návod, jak níže zmíněné nástroje využívat, ale spíše o přehled, co vše nastavit při používání nástrojů. Nebudu zde zohledňovat zákládání účtů.

Sklik.cz

  • nastavení automatického tagování URL. Najdeme v horním menu Nástroje ->Automatické tagování URL ->Zapnout automatické tagování. Důležitá funkce, kvůli měření úspěsnosti kampaní v Google Analytics.
  • implementace retargetingového kódu. Horní menu, kde vybíráme Nástroje ->Retargeting ->Zobrazit retargetingový kód. Retargetingový kód musíme implemenovat do našeho webu. Díky retargetingovému kódu bude náš web měřit uživatele, kteří ho navštívili a můžeme je oslovovat reklamou.
  • vytvoření retargetingových seznamů či kombinací.Nástroje ->Retargeting->Vytvořit seznam/Vytvořit kombinaci. Pro výše zmíněný retargeting potřebujeme získat publika, kterým budeme zobrazovat reklamu. Pakliže si někdo není jistý, jak retargeting funguje, mrkněte do našeho článku o retargetingu .
  • vygenerování konverzního kódu. Nástroje ->Sledování konverzí ->Vytvořit konverzi. Další krok je implementace konverzního kódu do webu. Důležitá součást propagace, bez které bychom nemohli měřit výkonnost našich on-line marketingových kampaní. Díky konverznímu kódu mám k dispozici přehled, kolikrát uživatelé splnili cíl (nákup, odběr newsletteru, registrace,…) na našich stránkách.

Navíc můžeme učinit:

  • propojení Sklik.cz a Zbozi.cz. Horní menu ->Nástroje ->Propojení se Zbozi.cz ->Vyplnit přihlašovací údaje do Zboží.cz. Nastavení pro eshopy, díky kterému lze využívat dynamický retargeting a produktové inzeráty.

Google AdWords

  • nastavení automatického značkování. Vpravo nahoře v účtu “ozubené kolečko” -> Nastavení účtu -> Sledování -> upravit. Stejná funkce jako v Skliku, nastavení utm parametrů URL adres pro rozklíčování v Google Analytics.
  • vygenerování remarketingového kódu. Levé menu ->Sdílená knihovna ->Publikum ->Značka pro remarketing ->Podrobnosti značky. Remarketing je funkce zpětného oslovení uživatele, který v minulosti navštívil webové stránky, stejně jako retargeting od Skliku. U remarketingu však pozor na situaci, kdy se budeme chtít věnovat i dynamickému remarketingu (tedy zobrazování přesných produktů, které uživatel navštívil). V tuto chvíli musíme obohatit značku o další parametry, které musíme vybrat. A zásadní věc je samozřejmě funkčnost této rozšířené služby ve webových stránkách.
  • vytvoření remarketingových seznamů/kombinací. Levé menu -> Sdílená knihovna -> Publikum -> Remarketingový seznam. Opět, již na začátku si můzeme vytvořit seznamy/kombinace, které nám budou načítat uživatele a využijeme jich při zahájení kampaně.
  • vygenerování konverzní značky. Horní menu -> Nástroje -> Počet konverzí -> Konverze. Tento fragment kódu vložíme do poslední stránky konverzní trasy (typicky stránka s poděkováním). S pomocí tohoto kódu bude Google AdWords měřit kolik uživatelů uskutečnilo konverzní akci (nákup, registrace…).

Navíc můžeme propojit Google Adwords s dalšími službami:

  • YouTube
  • Google Analytics
  • Google Merchant Center
  • Search Console

Vše toto propojení uděláme v horním menu -> “ozubené kolečko” -> Propojené účty.

  
Google Adwords sdílená knihovna

Google Analytics

  • implementace měřícího kódu. Levé menu -> Správce -> Služba -> Údaje o měření -> Měřící kód. Tento měřící kód je potřeba implementovat do každé stránky webu, kterou chcete měřit. V současné době je již (téměř) standard, vkládání čísla pro měření do připravené kolonky v administraci webu.

Navíc bychom měli vytvořit v Google Analytics cíle. U nás na blogu máme velmi podrobný článek o měření cílů v Google Analytics , ze kterého můžete čerpat další informace.

Facebook

  • vytvoření Facebook pixelu.Správce reklam -> karta Facebook pixel -> Nastavit pixel. Díky Facebook pixelu umožňuje měřit, optimalizovat a vytvářet publika pro reklamní kampaně na Facebooku.

Etarget

  • vytvoření retargetingového kódu. Horní menu -> Publika -> Univerzální kód. Jedná se o retargetingový kód pro tento nástroj, se kterým lze opětovně oslovovat uživatele z minulosti. Oproti AdWords či Sklik získáme jiné reklamní plochy a také stačí pouhých 10 cookies, aby lze reklamy spustit.

Různých on-line marketingových nástrojů je samozřejmě mnohem více. Navíc všechhy tyto další nástroje budou mít i své kódy, které bude potřeba vložit do webu.

Já jsem se však pokusil shrnout ty nejdůležitější nástroje, kterým se plně věnujeme na kurzu Manažer pro internetové projekty .

Autor: Lukáš Pavelka

Komentáře

4.6 Hodnotilo 1194 lidí