Naši studenti si otestovali propagaci v obsahové síti

Druhý díl seriálu o tom, jak si naši studenti testují veškerou problematiku kompletního digitálního marketingu v praxi. Pokud jste nečetli první díl, můžete ho najít pod odkazem Kurzy nejsou jen teorie, ale především praxe.

Po praktické zkoušce ve vyhledávací síti na naše studenty kurzu online marketingu čekala další výzva - propagace v obsahové síti. O problematice obsahové sítě a k čemu slouží se v tomto článku nebudu dlouze rozepisovat. Ve velmi jednoduchém výkladu se jedná o propagaci bannerové, textové a nativní reklamy na stovkách webů českého internetu jako je Seznam.cz, Idnes.cz, Novinky.cz a mnoha dalších. 

Úkol pro studenty jsme rozdělili na dvě části.

Najít nové potenciální zákazníky

Šlo o to, aby naši absolventi uměli efektivně využívat různé strategie a velmi rozmanité možnosti cílení, které obsahová síť nabízí. Zde je opravdu široký záběr a každý, kdo se věnuje online marketingu si může vymyslet a nadefinovat různá publika. 

Aby byla reklama na první pohled velmi viditelná, zvolili jsme bannerovou reklamu. Úkolem bylo pracovat s nástrojem Sklik i Google AdWords. Tato reklama se zobrazila na různých webech napříč obsahovými sítěmi.

Jako cílení bylo navrženo ženy + zájem o oblečení.

Oslovte ty uživatele, o kterých víte, že již web v minulosti navštívili

Druhá část praktického úkolu se skládala z remarketingu. Chtěli jsme zacílit reklamu na uživatele, o kterých jsme věděli, že v minulosti navštívíli konkrétní část webových stránek.

Pro remarketing je opravdu velké množství rúzných strategií propagace. Všechny možnosti probíráme podrobně na kurzu Manažer pro internetové projekty.

Opět bylo hlavním smyslem úkolu to, aby si studenti vyzkoušeli funkci zpětného oslovení uživatelů v nástroji Sklik i AdWords.

Jak můžete vidět na screenech níže, reklamy se studentům zobrazily na Seznam.cz a Idnes.cz, kam přešli po návštěvě stránky našeho klienta Lamarque.cz.

Zobrazení na hlavní stránce Seznam.cz

Zobrazení na hlavní stránce Idnes.cz

Pro nás jako lektory je důležité, aby si studenti všechno vyzkoušeli v praxi, s tím, že ihned vidí, kde se reklamy zobrazily, jak vypadají a navíc od nás dostanou zpětnou vazbu, co kde a jak případně zlepšit.

Autor: Lukáš Pavelka