Splněný sen! Kurz mi pomohl vybudovat vlastní digitální agenturu

Ahoj Jíťo, jsem rád, že jsme po pěti letech od tebou absolvovaného kurzu online marketingu Manažer pro internetové projekty stále v kontaktu a že jsi si našla čas pro rozhovor. Ty jsi znalosti z kurzu zúročila skutečně parádně, založila jsi vlastní agenturu. Pověz nám, kdo je pět let po kurzu Jitka Blagojovičová?

Ahoj Dejve, beru to jako poklonu a děkuji. :-D Jsem žena, matka dvou dětí (14 a 2), ale i jednatelka společnosti We Love Marketing s.r.o. Máme za sebou spoustu zajímavých spoluprací se známými značkami jako je třeba OC Forum, Stará Myslivecká, Remington, Russell Hobbs, 7thHeaven, ale za svůj největší úspěch považuji fakt, že většina klientů je s námi už léta a rosteme společně.

Jaké byly tvé začátky? Šla jsi na kurz naprosto bez znalostí nebo už jsi tenkrát měla nějakou představu či praxi s online marketingem?

Měla jsem celkem hodně zkušeností a jasnou vizi v čem se chci zlepšit. A bylo toho hodně. :-D Pracovala jsem 12 let v korporátním prostředí Pharmacie jako reprezentant pro lékaře. Na marketing jsme měli své oddělení, ale jeho kvalita velmi ovlivňovala i mé úspěchy, proto mě už tehdy fascinoval. A současně jsem měla příležitost vidět, jak se vyvíjí marketingové kampaně na té nejvyšší úrovni. Po mateřské jsem zkusila práci v Seznam.cz, nadchlo mě to, bavilo mě sledovat příběhy různých firem. Vnímala jsem jasně co potřebují a bavilo mě jim to nabízet. Problém byl, že jako obyčejný obchodní zástupce jsem jim zase tolik nabídnout nemohla. Chtěla jsem to celé dělat jinak, komplexně a reálně pomáhat firmám a značkám růst. Proto jsem založila svou vlastní společnost We Love Marketing.

Vzpomeneš si ještě, co tě tenkrát přimělo jít zrovna na náš kurz?

Jako jediní jste šli do hloubky a nabízeli komplexní a podrobné učení. Musela jsem sice jezdit každý den do Prahy, dceři bylo tenkrát 9 let a školu měla v jiném městě, bylo to náročné, ale stálo to za to. A taky se mi moc líbilo, že jste už tenkrát uměli dobře propagovat sami sebe. To je přeci skvělý předpoklad. Všichni známe to pořekadlo „Kdo neumí, ten učí.“ ale tady bylo hned na první dobrou jasné, že jste nejlepší.

Utkvěla ti v hlavě nějaká hláška lektorů z kurzu? Scházíte se s ostatními ze skupiny třeba ještě dneska?

Naše lektory Lukáše i Davida si pamatuji dobře a hlášek bylo tolik, že mě žádná konkrétní nenapadá. Bylo to fajn. Celá naše parta. S některými jsme přáteli stále na Facebooku, ale bohužel se osobně nevídáme.

Když se podíváš na digitální marketing tenkrát a dnes, v čem vidíš největší rozdíly?

Digitální marketing se vyvíjí rychle. Dnes se v něm už orientuje mnohem více firem i lidí. Je mnohem těžší se uplatnit a být vidět. Což je skvělý! Nutí nás to být lepší. Když jsem začínala, lidé nechtěli uvěřit, že Facebook by jim mohl sloužit jako marketingový nástroj. Dnes je to naprostá samozřejmost. Dříve zvládl marketing ve firmě uřídit jeden člověk, dnes je to většinou o celém oddělení specialistů nebo o externí spolupráci s agenturou, jako jsme třeba my.

Přichází někdy situace, že se ještě mrkneš k nám na videa? Kdyby jsi si teď měla zvolit nějaký kurz, myslíš, že i s tvými zkušenostmi, by jsi tam pro sebe objevila něco přínosného?

To rozhodně. Celou dobu si obnovuji členství, chci mít k dispozici přehled o změnách. Změny jsou ve všech systémech poměrně časté, jak u PPC, tak Meta, dělají stále změny v rozhraní i nastavení. Přicházejí nové funkce atd. Člověk se musí neustále učit, pokud chce být dobrý. Na realizaci výkonnostních kampaní už máme své specialisty, přesto chci být v obraze. Upřímně, vyzkoušela jsem i hodně kurzů u jiných poskytovatelů, ale pro mě osobně to byly téměř vždy vyhozené peníze. Zatím jsem neobjevila nic lepšího, takže už peníze nevyhazuji, ale investuji do Primakurzů.

Jaký byl tvůj kariérní vývoj po kurzu, začala jsi pracovat rovnou na sebe nebo jsi šla někam do agentury? Vybavíš si jak dlouho to tak trvalo než jsi se uplatnila na trhu práce online marketingu?

U mě to bylo trochu naruby. Kurz jsem absolvovala až poté, co jsem určité zkušenosti měla. V době, kdy jsem dělala kurz, jsem agenturu budovala. Předtím jsem dělala v Seznam.cz a Mediatel.cz, takže jsem měla za sebou spoustu kvalitních kurzů se zaměřením na obchod, marketing, psychologii prodeje, atd. Původně jsem chtěla v Primakurzy.cz hlavně certifikát a nečekala žádné zázraky, ale denní studium mě opravdu mile překvapilo. Dozvěděla jsem se spoustu nových věcí, a to platí dodnes i s videi.

A kdy přišlo to rozhodnutí založit agenturu? Jak vzniklo We Love Marketing?

Bylo to, když jsem pracovala v Seznamu. Seznam.cz je skvělá česká firma, ale mně vadilo, že jsem klientům nemohla dát servis jaký potřebovali, aby jejich byznys opravdu rozkvetl. Tohle většinou není o spuštění jedné kampaně, ale o komplexním přístupu marketingu.

Na první pohled jednoduchý název bývá nejtěžší vymyslet, jak to bylo u tebe? Přišlo to samo nebo jsi nad tím musela hooooodně přemýšlet?

Bylo to rychlé, chtěla jsem aby vystihovalo to, proč to dělám. Dělám to, protože miluju marketing a chci spolupracovat jen s těmi, kteří ho také milují.

Zaměstnáváš někoho z vaší studijní skupiny?

Po skončení kurzu jsem spolupracovala. Ale kolega pak dostal vysněnou nabídku ve velké pražské reklamní agentuře, a tou já ještě tehdy nebyla. Ale kdyby se mi někdo ze skupiny teď ozval, budu ráda. :-D Stále pomoc hledáme, práce je hodně.

Jak by jsi po čase zhodnotila své rozhodnutí vybrat si kurz Manažera pro internetové projekty? Byla to dobrá volba? Doporučila by jsi náš kurz?

Určitě ho doporučuji. Jsem vážně spokojená, mám přístup k informacím které potřebuji, a to kdykoliv. Videa jsou přehledná, podrobná a aktualizovaná. Kdykoliv jsem napsala, dostala jsem vstřícnou odpověď. Za mě prostě super spolupráce. Tak to má být.

Měla by jsi nějaký vzkaz, inspiraci, povzbuzení či radu pro naše současné či budoucí studenty?

Užívejte si každou hodinu, navazujte vztahy – budou se hodit. A spolupracujte. I s konkurencí mohou vzniknout skvělé projekty. Ve spolupráci a otevřenosti je budoucnost. A pak takové moje přání: Dělejte marketing upřímně. Nezneužívejte nekalé praktiky, které přinášejí jen krátkodobé cíle. Pracujte na tom, aby si ho lidé nepletli s klamavou reklamou. Protože marketing je úžasné odvětví a zaslouží si to.

A ještě jedna otázka, pošleš k nám na kurz své zaměstnance? :-)

Jasná věc. :-D Už jsem poslala.

Jíťo, moc ti děkuji za odpovědi a za celý tým PrimaKurzy ti přeji, ať se tobě i tvé agentuře We Love Marketing daří, a to nejen pracovně, ale ve všem.

Já moc děkuji, za možnost se od vás učit i za tenhle rozhovor. A přeji spoustu nadšených studentů.

Webová stránka |  Facebook |  Instagram |  Kontakt