Remarketingové kampaně Google Ads

Zlepšujeme výkon remarketingových kampaní

Remarketingovými reklamami oslovujeme uživatele, o kterých víme, že byli v minulosti na našem webu. Případně na webu udělali určitou akci. V současném článku se podíváme blíž na to, kde se mohou nacházet rezervy a jakým způsobem kampaně ještě zlepšit.

Počty publik

Ihned první kontrolu lze provést u remarketingových publik. Aby se reklama v obsahové síti zobrazovala, je potřeba mít v seznamu aspoň 100 uživatelů. Pro remarketing do vyhledávací sítě potřebujeme aspoň 1 000 uživatelů.

Bez potřebného množství uživatelů nelze reklamu zobrazovat. Malé seznamy uživatelů jsou jedním z častých případů nezobrazování reklam.

Nastavení seznamů, nebo kombinací

Přemýšleli jste nad strategií? Víte koho chcete oslovit? Je potřeba si tyto cíle nastavit, protože na nich závisí vytvoření remarketingových seznamů.

Pracujte s různými podmínkami u seznamu tak, abyste zajistli adekvátní uživatele a snažte se nemíchat různé podmínky do jednoho seznamu.

Například, potřebujete oslovit všechny uživatele, kteří přišli na web a neudělali objednávku, je výhodné si vytvořit dva různé seznamy.

a) všechny, kteří přilši na web.

b) všechny, kteří objednali.

Nikdo vám nebrání vytvořit i seznam s oběmi podmínkami najednou.

Jaký je v tom rozdíl, a jaká je výhoda jednotlivých seznamů?

Primárně seznamy načítají publika nezávisle. Budete tedy znát všechny návštěvníky a všechny, kteří objednali. Tyto můžete používat do různých kombinací.

Druhá výhoda spočívá v různých trváních členství, která můžete nastavit pro jednotlivé seznamy.

Remarketingové seznamy mám, ale…

… nemám žádnou strategii.

… nevím koho oslovit.

… nepracuji s trváním členství.

Vždy je potřeba se zamyslet, pro koho je remarketing vhodný a jakým způsobem.

Vemte si klasickou situaci, koupíte si boty a další 3 dny všude vidíte boty, které jste si koupili. Ačkoliv jsem příznivce bot, toto nebude ta pravá reklama :-).

Opravdu nejjednodušší, co můžete udělat je rozdělit si stránky do různých seznamů, které si pak nadefinujete. Pokud se bavíme o velkém projekt, vezmu ty nejnavštěvovanější stránky (nejprodávanější produkty).

Následně vezmu všechy, kteří objednali.

Z těchto si vytvořím publika přišli na stránku (produkt) a neobjednali. Uživatelé dostanou reklamu buď na stejný produkt, nebo alternativní produkt.

Jiný příklad oslovení spočívá v práci s trváním členství v seznamu. Vytváříte tak různé reklamy na základě toho, kdy naposledy uživatel přišel na web.

Typicky se jedná o zobrazení jednoho typu reklamy maximálně 3 dny po poslední návštěvě, od čtvrtého do desátého dne (od poslední návštěvy) obdrží jinou reklamu a od desátého do dvacátého dne uvidí zcela jinou reklamu.

Trvání členství si musíme nastavit podle svých uživatelů.

Velice často jsem viděl u této strategie chybu v tom, že se celou dobu zobrazovala jedna a tam samá reklama.

Popisovat všechny remarketingové strategii zde není předmětem zkoumání. Když budete mít zájem, rozhodně se o všech dozvíte na našem kurzu online marketingu.

Jaké reklamy mohu cílit?

K výběru máte bannery, responzivní reklamu i videoreklamy. Osobně jsem příznivcem využívání všech typů reklam. Jinak totiž působí bannery, videoreklama, či responzivní reklama.

U bannerů platí, že má smysl využívat všechny dostupné formáty.

Několik vychytávek při tvorbě kampaní

Remarketing cílíme (převážně) do obsahové sítě, nastavení kampaní se může lišit, oproti cílení do obsahové sítě na nové uživatele. V článku o optimalizaci kampaní do obsahové sítě jsem popisoval jak kampaně upravit z hlediska efektivity, zde to bude trochu jiné.

Jazyky. Zde se nebojte nastavit všechny jazyky. Důvod je zřejmý, cílíte na uživatele, kteří v minulosti navštívili Vaše stránky, takže budou (pravděpodobně) rozumět reklamám v češtině i na anglickém webu.

Cena za reklamu. Pro remarketing je lepší strategie, která přivede uživatele zpět na web, nikoliv jen zobrazuje reklamy. Osobně využívám CPC, tedy cenu za proklik.

Frekvence zobrazení. Nesnažte se “zabít” uživatelé pouze Vaší reklamou. Za sebe považuji optimální frekvenci 5 -6 zobrazení na uživatele denně.

Mobilní aplikace

Kdo četl minulý článek, o kterém jsem se zmínil výše, ví o vyloučení mobilních aplikací. I pro remarketing je pro velkou část klientů vypínám.

Ale pozor, je to o testování! Než aplikace natvrdo vypnete, ponechte jim čas, aby se v nich reklamy zobrazily a zafungovaly. Jedná se o remarketing, tudíž mohou mít inzeráty v mobilních aplikacích svou výkonnost.

Autor: Lukáš Pavelka

Komentáře

Zatím nikdo nehodnotil