Google Analytics remarketingová publika

Remarketingová publika přes Google Analytics I.

Vytváříte remarketingová publika v Google AdWords? Povyšte vytváření remarketingových seznamů na vyšší úroveň a zapojte i publika přes Google Analytics. Můžete vytvářet stovky zajímavých remarketingových seznamů, které vás svou efektivností ohromí. Navíc díky těmto seznamům můžete odfiltrovat uživatele, kteří o vaše služby nebo produkty defakto nikdy neměli zájem. Článek je určen mírně pokročilým uživatelům Google AdWords a Google Analytics.

Jak vše nastavit?

Podstatné je mít účet v Google Analytics a vytvořený kód implementovaný na vaší webové stránce

A dále postupujte dle kroků níže:

--> ve vertikální navigaci kliknete na ozubené kolečko (správce) --> sloupec Služba --> .js Údaje o měření --> Shromažďování dat

--> zde zapnout Remarketing a kliknout na uložit

--> sloupec Služba --> Propojení služeb --> Propojení s účtem AdWords. Zde si vyberete AdWords účet, pro který se mají remarketingová publika vytvářet. Lze takto odesílat publika i do jiného AdWords účtu, než je ten váš :-)

--> kliknete na Pokračovat --> zde si zvolíte název skupiny propojení (např. zde napíšte název firmy) --> pak si vyberete konkrétní výběr dat a kliknete na vypnout (tím se výběr dat, ze kterého se publika budou čerpat aktivuje a přejde do stavu zapnout) --> Propojit účty

--> sloupec Služba -->  Definice publika --> Publikum --> Další krok

--> Cíle publika --> + Přidat cíle 

--> a zde zatrhněte váš AdWords účet --> klikněte na ok --> aktivovat --> poté opět klikněte na Publikum

--> + Nový segment publika 

--> kliknete na Vytvořit nový

--> a můžete začít definovat různá publika, která pak propojíte s Google AdWords

Ukázka definování seznamu - Uživatel, který přišel na konkrétní URL vašeho webu a strávil na ní více než 30s. Cílem je vytvořit publikum, které daná vstupní stránka více zaujala, než ty, kteří ji po pár vteřinách opustili.

--> Pokročilé --> Podmínky --> Zde u Návštěvy vyberete v rozklikávacím boxu Stránka a do pole vepíšete URL například konkrétní služby na vašem webu a nebo produktu na vašem e-shopu (pozor vyplňuje se URL od koncovky prvního řádu, tedy například od .cz dále, nikoliv celá URL)

--> kliknete na A > ve sloupci Návštěvy vyberete Doba trvání návštěvy a vepíšete například >30 (znamená doba trvání návštěvy 30 sekund)

Výsledným seznamem je počet uživatelů, kteří vstoupili na konkrétní URL, ale doba trvání jejich návštěvy byla více než 30s. Zbavíte se tak uživatelů, kteří přišli na vaší URL omylem a tyto uživatele nebude vaše reklama "obtěžovat".

--> Vyplníte Název segmentu publika --> Další krok

--> Přidat cíle a vyberete opět váš účet na AdWords --> ok

 

A můžete začít vytvářet reklamní kampaň v Google AdWords. Dané publikum najdete ve vašem AdWords ve Sdílená knihovna --> Publikum. Stačí ho jen propojit s vaší reklamní kampaní (sestavou), jakmile budete kampaň vytvářet. 

Je to na vás příliš dlouhé? Přijďte na naše školení internetového marketingu :-)

Autor: David Šolc

Komentáře

4.6 Hodnotilo 882 lidí