Jsem svým vlastním šéfem již 6 měsíců po kurzu

Zuzka přišla k nám na kurz Manažera pro internetové projekty absolutně bez nějakých zkušeností a do půl roku po kurzu již naplno pracuje jako freelancer, šéfuje sama sobě. Přečtěte si, jak se jí to povedlo, ukázku klientů a jak s odstupem času hodnotí Zuzka náš kurz.


Ahoj, Zuzko, jak se ti daří? Jaké jsou novinky od doby, co jsi dokončila náš kurz?

Ahoj Davide, moc děkuji za možnost si s tebou popovídat. Po ukončení kurzu jsem se opravdu hned pustila do práce. Ani ne po půl roce mám své webové stránky, certifikace od Googlu a také své klienty, kterým se starám o reklamní účty jak na Googlu, Seznamu, tak i na Facebooku.

Vždy je skvělá zpráva, když se našim studentům podaří prorazit v oboru digitálního marketingu. Vzpomeneš si ještě, jaké zkušenosti sis odnesla z kurzu manažera?

Kurz manažera pro internetové projekty byl opravdu nabitý spoustou informací. Za krátkou dobu jsme se naučili nastavovat kampaně skoro ve všech reklamních systémech. Ale nejen to. Pro mě je velkým pomocníkem i Google Tag Manager a samozřejmě analytický nástroj GA4, se kterými každý den trávím opravdu hodně času.

Měla jsi předtím už nějaké zkušenosti nebo ne?

Davide, neměla jsem vůbec žádné zkušenosti s online marketingem. Byla jsem úplný začátečník. Trošku výhodu vidím v tom, že jsem marketing studovala, a tak marketingové postupy jsou pro mě už naprosto běžné.

Co bylo tvým nejoblíbenějším tématem na kurzu? Změnilo se to případně nějak? Baví tě stále?

Na kurzu mě bavilo vše, ale když si mám vybrat, tak nejvíce Google Ads. Trošku delší dobu jsem si hledala cestu k reklamám na sociálních sítích. Až jsem se dostala o něco dál a vytvořila několik kampaní, začal mě bavit i tento reklamní kanál a dnes už mě baví i Facebook a Instagram. Já jsem ale velký kreativec. Moc mě baví zakládaní nových kampaní, když se vše vymýšlí, nastavuje a optimalizuje.

Dokážeš nějak definovat, co tě na tomto oboru nejvíce inspiruje?

Nejvíc mě fascinuje rychlost, s jakou se daný obor hrne kupředu. Jak rychle se vyvíjí. Novinek je tolik, že se nemůže nikomu stát, že by se mohl nudit a říct, tady je to pořád dokola a nic nového se nenaučím.


Jsi s někým ze studentů vaší studijní skupiny stále v kontaktu?

Ano, jsem v kontaktu s jednou studentkou. Našla své uplatnění v agentuře a často si píšeme, jak se nám daří.

Co tě přimělo začít podnikat v oboru digitálního marketingu?

Chtěla jsem se někam posunout a mít čas pro sebe a svoji rodinu. Tato práce mi umožňuje rozvrhnout si pracovní dobu dle potřeby a také místo, kde zrovna sedím, je reklamním systémům fuk. To byl také jeden z důvodů, proč jsem zvolila právě tento obor.

Dala bys dohromady nějaké největší výzvy v prvních měsících práce na vlastní živnost?

Výzvou je pro mě každý klient, se kterým spolupracuji. Každý e-shop a každý web fungují jinak. Mají jiné zaměření, jiná publika, jiné strategie a cíle. Důležitá je komunikace s klientem. Člověk musí hodně naslouchat a nechat klienta vypovídat, dozví se tak spoustu věcí, na kterých se dá stavět.

Jakým způsobem se ti podařilo najít první klienty? Hodně studentů se tohoto bojí, máš nějaký tip?

Já jsem to v tomto směru měla jednodušší. Mým prvním klientem byl můj manžel, který mě nechal, ať si vyzkouším nastavení reklam ve všech reklamních systémech. Velkým pomocníkem jsou portály, kde si může každý, kdo začíná, vytvořit svůj profil. Z těchto portálů mi chodí poptávky a pak už je to trošku o štěstí a hodně o komunikaci s potenciálním klientem.

Můžeš nám nějaké své klienty představit?

Pár ano, namátkou třeba:

Napojse
ilipool
Lamí obchod
Z Asie

Digitál se neustále vyvíjí, jak často se učíš novým věcem a stíháš vůbec sledovat vývoj v oboru?

Učím se opravdu každý den. Není to ani tím, že bych seděla u Googlu, něco hledala a cíleně se vzdělávala. Tato práce je taková. Vždy se objeví nová věc, změna v nastavení, nový klient se službou, která se musí schválit, než se spustí reklamy. Digitální marketing je opravdu velice dynamický obor plný pravidel, různých možností nastavení a také neustálých změn.

Jak hodnotíš kvalitu přednášek na kurzu v porovnání s tvým aktuálním pracovním prostředím? Nebo takhle, když už máš obrázek z praxe, jak hodnotíš kvalitu našich přednášek? Byla dostačující?

Kvalita vašich přednášek má opravdu vysokou úroveň. Hodně se i diskutovalo, ptali jsme se pořád, kolikrát i na hlouposti, všichni lektoři jsou ale skvělí, profesionální a vždy nám odpověděli.

Možná bych ti dala ještě takový tip na pokračování tohoto kurzu. Já bych určitě jako pokračování pro pokročilé uvítala kurz na určování strategií nabídek, vyhodnocování výkonu, zaměření se na PNO, CPA, více např. na PMax kampaně, na různé metriky apod.

Co bys doporučila lidem, kteří teprve zvažují kurz digitálního marketingu?

Lidi, běžte do toho. Rozhodně to není jednoduchý obor, když ale proniknete dál a pochopíte, jak vše funguje, je to krásná práce, která vás bude bavit.

Jsou nějaké konkrétní dovednosti, které sis osvojila na kurzu, a nyní ti při tvé práci pomáhají?

Dodnes mi zní v uších věta jednoho z lektorů, Lukáše, který říkal: „Začněte s prací hned, jinak vše zapomenete!“ A to je opravdu pravda. Všechny dovednosti, které jsme na kurzu získali jsou cenné, ale musí se opravdu oprašovat téměř každý den.

Máš nějakou radu pro lidi, kteří se chtějí pustit do podnikání v oboru digitálního marketingu? Povzbudit nějak budoucí konkurenci?

Na nic nečekejte a pusťte se do práce. Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek! Zítra už může být pozdě.

A na závěr, nějaká rada či vzkaz, pro naše aktuální nebo budoucí studenty?

Všichni máme v životě stejné šance se prosadit. Online marketing je obor, který nabízí tolik možností, že se zde může najít každý… klikař, kreativec, stratég i analytik.

Moc ti děkuji za rozhovor, Zuzko, a přeji ti, ať se máš skvěle a vše ti vychází.

Více informací naleznete na webu  www.zuzanakrejci.cz

Studuj stejný kurz jako Zuzana a začni pracovat jako freelancer PPC specialista!