PPC kampaně návod - sklik část I.

Bolest zvaná propagace služeb na Skliku - část I.

Bolest zvaná propagace služeb na Skliku

Už jste někdy zkoušeli vytvářet placenou reklamu na Skliku na webovku nabízející službu? Možná se vám v konečném výsledku nevyplácela a to mohlo být způsobeno relativně složitějším cílením v tomto nástroji. Častým omylem je to, že spousta PPC specialistů a nebo majitelů webovek vytváří reklamy v tomto nástroji stejně jako v Google Ads. Aa to je bohužel velký omyl. Vyhazují tak oknem své peníze a nebo v horším případě utrácí neefektivně kredit svým klientům. Nevěříte?

Tak se na to pojďme společně mrknout, ať Seznamu nedáváte zbytečně peníze a vaše firma nepřijde díky tomu do záhuby. Nebo spíše, že přestanete věřit v efektivnost reklamy na Seznamu a to by byla pro vás velká škoda, protože stále má Seznam.cz velkou sílu :-)

Proč vytvářet reklamu na Seznam.cz? Zlí jazykové tvrdí, že to je zbytečné. Tvrzení typu “já na Seznam nechodím”, “Seznam je pro důchodce”, “jedině Google” a jiná povídání jsou často zcestná. Samozřejmě tomu tak není a tento vyhledávač má stále podíl na trhu okolo 40%.

Takže jak na to, respektivě v čem je chyba?

Představme si, že vlastníte půjčovnu dodávek v Pardubicích, respektivě nyní budete v roli zákazníkatoužícího půjčit si dodávku a napíšete na Seznam.cz vyhledávací dotaz “půjčovna dodávek Pardubice”. A objeví se výsledky viz. screen níže.

Zdá se že uživatel má vyhráno, objevily se mu tři výsledky reklam :-) Radost je však předčasná. Už první ukazatel nekvality inzerce je to, že v nadpisech inzerátů není uvedeno město. Není tedy na první pohled jasné, v jakém městě se služba nachází a tak lidé potřebující dodávku v Pardubicích vyklikávají reklamu a posléze zjišťují, že první dva výsledky jsou půjčovny pouze v Praze a třetí odkaz je firma ve Středních Čechách. A takto se tedy vyhazují peníze oknem a ne malé. U tohoto klíčového slova tedy “Půjčova dodávek Pardubice” je průměrná cena za kliknutí okolo 10 Kč viz. obrázek níže. Pozor, toto je pouze orientační cena, reálná může být i 2x vyšší. A to už není málo.

Zdá se vám to náhoda, že se prostě dnes jen PPC specialistům nezadařilo a udělali chybku v tom, že se zobrazuje inzerce špatně pouze na jedno město? Bohužel to tak není. Pokud uživatel hledající dodávku v jiném městě například v Hradci Králové zadá dotaz “Půjčovna dodávek Hradec Králové”, tak opět vyskočí ve výsledcích ve vyhledávání špatné výsledky viz. obrázek níže.

Abysme byli přesní, jeden výsledek a to odkaz “Das RentAuto” je společnost opravdu působící i v Hradci Králové, ale inzerát by měl obsahovet klíčové slovo Půjčovna dodávek Hradec Králové v nadpisu i popisu, aby byla zaručena co největší míra prokliku tzv. CTR a na web tak přišlo co nejvíce relevantních uživatelů. A nebo vy snad klikáte na výsledky, když v nadpisech reklam není slovní spojení které hledáte? Někdo sice ano, ale většina uživatelů spíše upřednostní výsledky, kde se objeví hledané klíčové slovní spojení.

Jak ale na obrázku výše vidíte, tak dvě firmy jsou zde opět špatně, tedy ať už hledá někdo “půjčovna dodávek Pardubice” a nebo “půjčovna dodávek Hradec Králové”, tak se ve výsledcích objevují weby Acdodavky.cz a Pujcovnaplus.cz. Tyto firmy v hledaných městech vůbec nepůsobí. A schválně pokud zadáte půjčovna dodávek + další různá města, tak v mnoha případech se opět objeví tyto weby, nebo i jiné, které mají také nastavené špatné cílení a klíčová slova. 

V čem je zakopaný pes a jak to v Skliku nastavit naprosto bez chyb?

--> Pokračovat na článek o nastavení inzerce služeb v skliku bez chyb


Tuto problematiku také vyučujeme na kurzech Manažer pro internetové projekty a také na Školení internetového marketingu

Autor: David Šolc

Komentáře

4.6 Hodnotilo 1191 lidí