- 

Štítky - užitečný pomocník v AdWords

Na začátku bychom si měli říct, co štítky jsou. Můžeme si je představit, jako barevné etikety, kterými odlišujeme jednotlivé entity v účtu. Lze tak roztřídit jednotlivé kampaně, sestavy, reklamy a klíčová slova podle autora, nebo podle roku vytvoření, zkrátka podle čehokoliv potřebujeme a chceme.

Proč jsou tak užitečné?

Mimo argumentu, že díky štítkům lze označovat jednotlivé entity v AdWords, jsou k dispozici i další zajímavé možnosti.

Jedním z přínosů štítků je rychlá filtrace entit na různých úrovních. Díky filtrování máme pak dokonalý přehled o kampaních, sestavách, inzerátech, nebo klíčových slovech.

Filtr vytvoříme tak, že na úrovni kampaně (sestavy, klíčových slov) vybereme z rozevíracího menu “Filtr” variantu “Filtrovat podle štítku”. Pak si vybereme štítek, nebo štítky podle kterého/kterých se má filtrace vytvořit.


Dokonce je možné štítky označovat i remarketingové seznamy, či kombinace. Zde pak má rozhdně největší přínos opět zmiňovaná filtrace. V situaci, kdy máme vytvořené stovky seznamů to oceníme, protože velmi pohodlně dohledáme ten, který potřebujeme.


Především štítky a jejich možnost filtrace zhodnotíte ve chvíli, kdy do sestavy přidáváte remarketingový seznam. Nemusíte ho pracně vyhledávat, stačí zvolit filtr podle štítků a dotčené seznamy se zobrazí.


Jak štítky vytvořit?

Je to velmi prosté. Stačí v AdWords přejít na levé menu -> Štítky. Dále už jen tlačítko “+Štítek”. Máme k dispozici název štítku a pomocný řádek s popisem. Také zvolíme barvu a uložíme.

Co když štítky nikde nevidím?

Může se stát, že nemáme přidaný sloupec se štítky. Stačí ho přidat pomocí tlačítka Sloupce ->upravit sloupce -> atributy -> štítky. Funguje na jakékoliv úrovni účtu.

Štítky pomáhají i při vyhodnocování

Díky štítkům můžete vyhodnocovat jednotlivé označené entity. Na úrovni všech kampaní dáte záložku “Dimenze” a v dimenzích vlevo tlačítko “Zobrazit”, kde si vyberete jednu možnost štítků od kampaně až po klíčové slovo.

Následně se v tabulce zobrazní všechny (v našem případě) kampaně s přiřazeným štítkem a jejich hodnoty. Poslední řádek v tabulce patří pro všechny ostatní kampaně, které nemají přiřazené žádné štítky.

Štítky jsou příjemným pomocníkem jak při vytváření online marketingových kampaní, tak i při jejich vyhodnocování. Jednoduše, rychle a zdarma dokážete odlišit všechny potřebné informace.

Autor: Lukáš Pavelka