- 

Novinka v zobrazování reklam ve vyhledávání Seznam.cz?

V posledních několika dnech jsem zaznamenal novinku u PPC reklam ve vyhledávací síti Seznam.cz. A sice, u reklamních výsledků je slovíčko “reklama” v šedém obdélníčku a ne ve žlutém.

Tuším, že se zatím bude jednat jen o testování na zlomek návštěvníků Seznam.cz. Protože, pokud jsem zadal stejný vyhledávací dotaz znovu, objevily se reklamy se “starým známým” oraznžovým boxíkem.

Na první pohled je vidět, že “šedé” reklamy více splývají s přirozenými výsledky. Že by se pro online markeťáky blýskalo na nové časy, protože reklama bude vypada více přirozeně? Bude znamenat, že chce Seznam.cz redukovat rozdíl mezi přirozenými výsledky a PPC reklamou? Vždyť Google začal již testovat smíchané přirozené výsledky a reklamy již před delší dobou. Krok Seznamu by tak dával smysl a byla to další svěží novinka do světa online marketingu.

Zároveň je také velmi patrná změna barvy viditelné URL, jak u organických výsledků, tak i u PPC reklam. Ze současné zelené se barva změnila také na šedou. Rozhodně bude zajímavé, až budeme mít ruce statistiky jak se pohybovalo CTR současného zobrazování reklam a u testovaného zobrazování.

V každém případě si budeme muset ještě na konečné výsledky ještě chvíli počkat. Snad to bude stát za to :).

Lukáš Pavelka