Google Webmaster Tools - jak na značky strukturovaných dat

Google Webmaster Tools XIII. - Pomocník pro práci se značkami strukturovaných dat

V minulém článku jsme si ukázali jak ručně přidat microdata na svůj web. Je to spolehlivá, i když trochu pracnější metoda. Pokud se vám zdá příliš složitá, můžete využít pomoc Pomocníka pro práci se značkami strukturovaných dat v Google Webmaster Tools. Naleznete ho v sekci Další zdroje. Po jeho rozkliknutí zůstaňte v záložce Webové stránky, zadejte URL stránky, na které se nachází údaje (data), které chcete použít ve strukturovaných datech a zaškrtněte typ těchto dat (screen 1; totéž lze provést i pro e-mail - záložka E-mail). Následně klikněte na Spustit označení.
SCREEN 1

Nyní se vám v systému načte daná stránka a vy na ní můžete začít označovat data, která chcete zobrazovat ve výsledcích vyhledávání ve formě strukturovaných dat. Najděte je, označte myší a vyberte jejich typ (screeny 2 a 3). Veškerá vaše označení se vždy přehledně zobrazí v pravém sloupci Moje datové položky(screeny 2 a 3).

SCREEN 2                                                                                  SCREEN 3

      
screenC3

Pokud se spletete a označíte některou část jinak, než jste chtěli, snadno označení vymažete kliknutím na malý křížek u něj (screeny 4, 5).

SCREEN 4                                                 SCREEN 5

      
screenE5

Poté, co jste označili veškerá potřebná data, klikněte na červené tlačítko Vytvořit HTML (screeny 4/5). Vpravo na stránce se objeví HTML kód vašich stránek tak, jak by měl vypadat – s vloženými microdaty (žlutě vyznačenými) u výrazů, které jste předtím na stránce označili (screen 6, 7). Nyní jen zbývá tato vyznačená microdata zkopírovat a vložit reálně do kódu HTML vašeho webu přesně tak jak vidíte v GA před sebou ;)

SCREEN 6                                                                               SCREEN 7

   
screenG7

Nyní je na Googlu, jak se k tomu postaví, zda vaše stránky považuje za dostatečně kvalitní a zda tato strukturovaná data začne tedy zobrazovat. Strukturovaná data u výsledků vyhledávání poté ještě umocní důvěryhodnost vašeho webu a jak říká již náš předchozí článek, mohou upoutat pozornost těch správných uživatelů a přinést více hodnotných prokliků ;)

Komentáře

Zatím nikdo nehodnotil