Jak funguje a jaké jsou možnosti cílení placené reklamy na Facebooku

Cílení reklam na Facebooku

Zastavme organicu, již se nám tam ta reklama nevejde. Asi toto mohlo zaznít na poslední poradě, než Mark Zuckerberg oznámil veřejně světu, že by "mělo" dojít k pozastavení zobrazování firemních příspěvků na Facebooku. Pro mnoho Facebook markeťáků to již ale byla delší dobu očekávaná záležitost. Pro fimy, které se však spoléhají jen na organické zobrazování příspěvků, to je však nepříliš pozitivní zpráva. Nicméně trh se vyvíjí a je to přirozená cesta a jak to nakonec úplně dopadne, to ukáže čas.  

Ale není potřeba zoufat. Facebook v současné době nabízí nepřeberné množství efektivních zůsobů cílení reklam. Takže pokud je budete správně využívat, tak je dost pravděpodobné, že vám to přivede mnohem více zákazníků, než když jste se spoléhali jen na organické zobrazování.

Takže jaké máme možnosti cílení reklam?

Remarketingová publika

Na základě pixelu si můžete nadefinovat publika přesně dle toho, kde se na vašem webu uživatelé pohybovali. Tedy například, že navštívili váš produkt na e-shopu a zda ho posléze koupili či ne. Podle této informace pak zacílíte efektivně vaši reklamu.

To samé lze udělat pro weby se službou. Tedy cílit na uživatele, kteří se zajímali o vaši službu, ale neobjednali ji. Mrkněte na článek o remarketingu na Facebooku.

Zájmy uživatelů

V nástroji přehled pro okruhy uživatelů na Facebooku si nadefinujete uživatele dle jejich zájmů. Facebook dokáže dle reakcí uživatelů na Facebooku (jejich laikování profilů, pohybu, reakcí) stanovit jejich zájmy a vy na tyto uživatele můžete vytvořit reklamu.

Podobné publikum

Na základě vašich remarketingových publik, nebo návštěv vašeho firemního profilu, či mnoha jiného Facebook dokáže najít uživatele, kteří mají podobné charakteristiky, jako právě vaši uživatelé. Můžete tak oslovit uživatele, kteří o vaší společnosti nikdy neslyšeli a snadno je tak přivést na váš profil na Facebooku či na webovou stránku.

Uživatelé, kteří viděli vaše video

Taky jedna z dalších forem remarketingu. Tedy pokud například postnete vaše video na váš profil, tak můžete monitorovat uživatele, kteří dané video zhlédli například z více 95%. Těmto uživatelům můžete posléze propagovat vaše další video přes Facebook reklamy.

Uživatelé, kteří klikli na Canvas (Základní stránka)

Pokud vytváříte zajímavé příspěvky formou základní stránky, tak můžete zpětně oslovit všechny uživatele, kteří si daný canvas otevřeli a nebo ho otevřeli a navíc klikli na některý z odkazů v něm uvedených.

Uživatelé, kteří provedli některou z akcí na vašem firemním Facebook profilu

Prostřednictvím tohoto cílení můžete oslovit všechny uživatele, kteří byli aktivní na vašem Facebook profiu. Tey komentovali příspěvky, napsali vám zprávu a mnoho dalšího.

Události

Pokud vytváříte na Facebooku události, tak není problém zpětně oslovit reklamou uživatele, kteří u vaší události klikli na Zúčastním se a nebo Mám zájem. Tyto uživatele posléze můžete pozvat reklamou na jinou další vaše akci (událost).

Cílení na uživatele firemního Instagramu

Pokud neleníte a staráte se i o váš instagramový profil, tak přes Facebook publika a reklamu velmi snadno oslovíte uživatele, kteří například reagovali na vašem Instagramovém profilu.

Takže suma sumárum, možností jak efektivně oslovit uživatele na Facebooku je více než mnoho. A většina z výše zmíněných může být pro vás velmi efektivním nástrojem propagace. Nezní to skvěle? :-)

Chtěli byste se naučit komplexní Facebook marketing? Tak pak jsem pro vás přichystal své efektivní školení Facebooku.

Autor:David Šolc

Komentáře

4.6 Hodnotilo 350 lidí