Cenové strategie pro zbožové srovnávače

V jednom z minulých příspěvků jsem popisoval klady a zápory srovnávačů cen. Pod odkazem si můžete připomenout článek o zbožových srovnávačích. V současném článku si povíme více o strategiích, kterými se můžeme ve srovnávačích propagovat.

Zvyšování cen za proklik ve zbožácích se nazývá bid, celková akce je pak bidování.

Proč bychom měli bidovat?

Základním cílem jsou minimální náklady. Bidováním můžeme tyto náklady ovlivnit u jednotlivých produktů, nebo skupin produktů, které si vybereme. Bidování je založeno na principu aukce.

Jak bidování funguje?

Bid je cena, kterou zaplatíte pokud uživatel klikne na váš produkt. Když nastavíte vyšší bidy, jsou vaše produkty na vyšších pozicích. Protože se jedná o aukci, cena je dána také velikostí konkurence a popularitou produktu.

Volíme strategii

Základem je zvolit vhodný postup, jaké produkty a jak chceme propagovat.

  • Plošné bidování. Nákladná strategie postavená na prvních pozicích pro všechny produkty. Tato strategie je vhodná pro opravdu velké eshopy, s velkým objemem produktů a silnou značkou.
  • Agresivní strategie.Určíme jaké produkty, nebo skupiny produktů se vyplatí propagovat. Těmto produktům, nebo skupinám, přiřadíme cenu za proklik. Musíme se zaměřit na dva faktory - konkurenci a analýzu našich kampaní. Pozor, tato strategie je vhodná pro vysoce konkurenční prostředí. Navíc je časově velmi náročná.
  • Bidování na kategorii.Pokud máte v eshopu kategorii, kde jsou všechny produkty ve stejné cenové hladině, stačí nastavit jednotnou cenu za proklik. Tato strategie šetří čas. Nehodí se pro eshop s velkými cenovými rozdíly v rámci jedné kategorie.
  • Nastavení ceny vyšší než minimum.Strategie, kdy se nastaví o něco vyšší ceny, než je minimální cena za proklik. Tato metoda se hodí do prostředí, které je téměř bezkonkurenční.
  • Nabídka pro různé cenové hladiny.Definujeme si skupiny produktů v určitých cenových hladinách a těmto přiřadíme jednou cenu za proklik. Je nezbytné hlídat produkty, které se nevyplácí a ponechat jen ty výdělečné.

V žádném případě nesmíte podcenit vyhodnocení a analýzu vašich kampaní. Měli byste brát na vědomí PNO. Na základě PNO pro jednotlivé produkty, nebo kategorie, je potřeba vyhodnotit jejich úspěšnost.

Srovnávače cen jsou v online prodejích velký fenomén, je tedy důležité zvolit správný přístup k jejich využívání.

Autor: Lukáš Pavelka