- 

Seznam je zase o něco pečlivější a vy optimalizujte ☺

Tak uvidíme, jaké výsledky poslední změny přinesou.. :) O čem je řeč? Seznam.cz prý začal v úterý přísněji zkoumat výsledky organického vyhledávání, zmiňuje tak na svém blogu. Dalším krokem vpřed by tentokrát měla být lepší detekce webového spamu. Jde hlavně o to, aby se uživateli vyhledávání co nejvíce zpříjemnilo a nemusel tak na předních místech nacházet weby, které mu z hlediska relevance i kvality obsahu nemají co nabídnout.

Vyeliminovat Seznam chce tedy takové stránky, které používají nekalé SEO praktiky a klamou uživatele tím, že je přesměrovávají jinam, či jim jde pouze o prodej reklamního prostoru nebo odkazů. Do skupiny „ohrožených“ nyní tedy mimo jiné spadají i PR článkové weby a podobné další obsahové farmy. Hledáček Seznamu bude od teď přísněji namířen i na nepřirozené odkazy nebo stránky s texty, které jsou přeoptimalizované.

Co z toho vyplývá? Nepodceňujte SEO a věnujte na svých stránkách dostatečnou pozornost on-page i off-page faktorům. Ve stručnosti, z on-page faktorů dbejte tedy na správnost a unikátnost meta dat (titulek stránky, meta description), strukturu URL webu (ať je co nejjednodušší, nejsrozumitelnější a pokud možno obsahuje relevantní slova). Zejména v případě e-shopů, kde mohou vznikat stránky se stejným či téměř stejným obsahem (např. pokud produkt spadá do více kategorií e-shopu), identifikujte jednoho tzv. kanonického zástupce. Obsah stránek mějte vždy autorský - originální, kvalitní a relevantní a s promyšlenou strukturou (nadpisy h1 - h6, popisky obrázků atd.). Formulujte správně i popisky odkazů, ať už interních nebo externích (krátkým a relevantním textem) a odkazujte pouze na důvěryhodné weby. Vyjděte robotům vstříc prostřednictvím souborů robots.txtsitemap.xml.

Z off-page faktorů se pak zaměřte na linkbuilding, tedy zpětné odkazy, které se snažte získávat přirozeným způsobem – pokud bude váš obsah dostatečně zajímavý a kvalitní, budou na něj lidé rádi odkazovat. Pište svůj vlastní blog (pokuste se třeba o linkbaiting – zaujměte kvalitním, originálním, vtipným, aktuálním, popřípadě kontroverzním obsahem). Publikujte své články na kvalitních tematicky podobných webech a propagujte web na sociálních sítích.

Přeji hodně štěstí! ;)

 

Image courtesy of Stuart Miles at FreeDigitalPhotos.net