- 

Rozšířené textové reklamy Google AdWords

Všichni online marketéři musí v těchto dnech nadšeně volat: “Je to tady!”

Google Adwords nabízí rozšířené reklamy, kde je možné využít větší počet znaků, než doposud.

Současný formát obsahuje jeden nadpis o 25 znacích a popisný řádek 1 a 2, po 35 znacích. Zároveň obsahoval jednu viditelnou URL adresu s 35 znaky. Všichni asi známe situaci, kdy se do popisku o jeden znak nevešel celý text a mohli jste začít s výmýšlením inzerátu znovu.

Stávající formát textové reklamy

Nový formát textové reklamy

Co vše se díky rozšířené textové reklamě v Google AdWords změnilo?

Cílová URL se zadává hned na začátku inzerátu. Zásadní novinky jsou dva hlavní nadpisy, které mají rozšířený počet znaků na 30 v každém řádku.

Další novinkou je “Trasa”. Tento pojem supluje viditelnou URL, v této trase je možné psát za každé lomítko až 15 znaků.

Hlavním tahákem nového formátu se tak stává políčko popis, do kterého je možné uvést až 80 znaků! Je na čase se konečně kreativně vyjádřit :-).

Rapidním navýšením počtu znaků v textové reklamě dostáváme možnost jak ještě lépe uživatelům popsat nabízený produkt, nebo službu. Věřme, že změna bude pozitivní. Samotný Google testoval rozšířené reklamy a přišli s výsledkem, že inzeráty přináší až o 20 % vyšší CTR.

Takové rozšíření reklamy by mělo přinést nejen vyšší CTR, ale zároveň bude inzerát vypadat více jako organický výsledek.

Ještě jedno malé přemýšlení. Co když začne Google míchat organické výsledky s takto rozšířenou reklamou? Pozná pak uživatel co je reklama a co organika?

Náhled rozšířené reklamy v Google AdWords

Rozšířené reklamy lze využívat jak ve Vyhledávací síti, tak i v Obsahové síti Google.

Ve Vyhledávací síti se opět můžete spolehnout na personalizátory inzerátů jako odpočet či dynamické zobrazování klíčových slov.

Kdy zareaguje na novou inzerci Sklik.cz?


Střídá nadšení smutek? Protože…

Mnozí si jistě kladou otázku, co se starými inzeráty? Ano, bude je potřeba předělat na nové, rozšířené inzeráty. Hlavně nepanikařit, času na předělání reklam je dost. Google sám přiznal, že po nějakou dobu ponechá nové i staré textové reklamy.

A my se už pustíme s chutí do vytváření nové inzerce :-)

Autor: Lukáš Pavelka