Ahoj Vítku, jak se máš?

Ahoj, vzhledem k současné době se mám dobře. Ačkoliv březen-duben se spoustou lidí zamával, musím říct, že jsem rád za to, že se to nijak zásadně nedotklo mě, ani mých blízkých.

Jaká je tvá profese a případně projekt kterému se věnuješ?

Mám projekty dva. Jedním je částečně i koníček (jinak to ani nejde). Podílím se na hudebním festivalu Mighty Sounds, kde se starám o celkový online včetně reklam, contentu a komunikace s webmastery či správci ticketingového systému. Návštěvnost se pohybuje mezi 8-10 000 lidmi. I tak nás to ale nikoho neživí. Letos jsme bohužel museli oznámit, že se neuskutečníme.

Druhým je online marketingová "agentura" Palecnahoru.cz, kterou jsme před pár lety založili s kamarádem. Zde se zaměřuji především na kampaně v Google Ads, S-kliku a případně LinkedInu + nově analytiku. Původní záměr byla správa profilů na sociálních sítích pro firmy a instituce (proto Palecnahoru), po mém připojení se však služby rozrostly o reklamu, která se později stala naším hlavním zdrojem obživy.

Proč jsi se rozhodl studovat náš kurz digitáního marketingu Manežer pro internetové projekty?

Po skončení vysoké školy jsem na léto nastoupil na Úřad práce, než se rozkoukám, co bych mohl dělat. Při jedné (asi ze dvou) návštěv jsem si všiml vašeho letáčku a začal o tom hodně přemýšlet (už v té době jsem se snažil trošku rozhýbat online festival a koketoval s reklamními systémy). Měl jsem za sebou mediální školu a vlastně online komunikace mi najednou přišla jako dobrý nápad, tak jsem se rozhodl do toho jít i za své prostředky (pracovní úřad proplácí kurz jako rekvalifikaci tuším až po půl roku registrace, což bylo pro mě naprosto nemyslitelné)... a nelitoval jsem.

Jak se ti kurz líbil?

Líbil se mi moc. I co říkali jiní "spolužáci", kteří měli s čím porovnávat, hlavní důraz na praxi je největším plusem. Dodatečná videa, kdy si člověk jednoduše osmělí, co pozapomněl, dělají hodně. Člověk se v učebně může soustředit jen na praktické zkoušení a nemusí si dělat miliony poznámek.

Co bylo pro tebe na kurzu nejobtížnější?

Jako pro úplného začátečníka to byl určitě velký příval nových informací. Nějakou dobu trvalo, než se to všechno usadilo. Měl jsem ale možnost brzy si vše vyzkoušet v praxi. Také jsem využil opakovací lekci a možnosti zpětné konzultace.

Jak jsi využil (využíváš) vědomosti, které jsi na kurzu získal?

Vědomosti jsem využil jako hodně pevný základní stavební kámen kariéry, tedy je defakto pořád používám. Trvalo to dlouho, ale díky kurzu jsem měl přehled o tom, co a jak funguje. Začínali jsme s hodně malinkými klienty, přišlo spoustu nových zkušeností, pár průšvihů, pár velkých úspěchů a vypracovali jsme se třeba k dlouhodobé spolupráci s distributorem Nintenda do několika zemí, či teď nově ke kampaním pro Microsoft. Naše zaměření na menší a střední klienty však zůstává. Dáváme přednost osobní komunikaci a dlouhodobého vztahu s klientem, což je s korporáty někdy hodně obtížné.

Byl jsi spokojen s přístupem lektorů při kurzu a po jeho dokončení?

Určitě, David byl ochotný zodpovědět všechny moje všetečné otázky během kurzu i po jeho skončení.

Doporučil bys tento kurz i ostatním zájemcům?

Rozhodně, podle všeho se za ty roky navíc rozrostl o spoustu dalších informací a k tomu krásně zpracovanou sekci pro studenty s videi pro opakování.

Co bys poradil lidem, kteří si ještě nejsou jisti, zda na kurz přijít či ne?

 V případě, že to myslí s online marketingem vážně nebo jen chtějí pochopit, jak všechny tyhle reklamní interenty fungují, je to skvělá volba.

Jak probíhá tvůj běžný den v práci/podnikání?

Před rokem a půl jsem po různém zkoušení přešel na úplný home office (kromě schůzek s klienty a jednoho dne v týdnu schůze s festivalovou produkcí) a pořídil si ultravide monitor (po dvou monitorech genialita). U home office je nutné dodržovat nějaká pravidla, jinak se to velice snadno zbortí, takže se snažím začínat práci nejpozději v 8:30 a končím podle potřeby. Snažím se ale dodržovat max 8 hodin (či i kratší) pracovní dobu a ctít víkendy. Už se mi to hodně osvědčilo ve výkonnosti.
Většinou projdu všechny klienty, zda není žádný větší problém. Když někomu končí měsíční období správy, udělám report, zhodnotím a případně navrhnu změny pro další měsíc. Denně používám papírový "to do", abych nic neobešel a měl na konci dne dobrý pocit z odškrtaného seznamu. Mimo to samozřejmě optimalizuji kampaně, hlídám jejich výkonnost, probírám klíčová slova a nebo se starám o content na sociální sítě pro festival. Když mám opravdu volno, snažím se i o nějaké to sebedovzdělávání, bez kterého to v onlinu prostě nejde.

Chystáš se ještě na nějaké kurzy u nás?

V zimě jsem absolvoval kurz Google Tag Manageru, protože se chci teď více zaměřit na webovou analytiku. Právě proto také půjdu v červnu na jeho pokračování a daleko širší rozvinutí v kurzu školení Google Analytics - Webový analytik.

Chtěl by jsi na závěr čtenářům něco sdělit?

Zajímá-li vás online marketing, je ideální doba do toho šlápnout. Firmy, které se dříve bránily internetu, e-shopům, rozvozům a podobně, byly v zoufalosti posledních měsíců tyto kroky donuceny udělat a většina z nich zjistila, že dlouhou dobu přicházela o obrovský trh. Velká část z nich bude potřebovat nebo už potřebuje pomoci. Ačkoliv nás nečekají asi úplně ekonomicky pohodové časy, důležitost onlinu teď jen poroste.

Komentáře

4.2 Hodnotilo 26 lidí