- 

Přehled lokalit v Google AdWords

Díky geografickému přehledu lokalit můžeme zjistit z jaké lokality fyzicky uživatelé na web přišli, nebo o které lokality projevili zájem. Pomůže nám to tak zjistit, v jakých částech světa (země) se daří reklamě dobře a kde je možnost investovat více kreditu a času k zefektivněnění propagace online marketingových kampaní.

Přehled lokalit nalezneme v nastavení kampaně -> oblasti -> zobrazit přehledy lokality.

Jaké informace nám přehled dodá?

  • co spustilo reklamu (geografické). Zobrazí fyzické umístění uživatelů, nebo umístění o které projevili zájem při vyhledávání, nebo zobrazování obsahu.
  • kde byli vaši uživatelé (polohy uživatelů). Přehled udává jen fyzickou polohou zákazníků bez ohledu na to, o jaké oblasti projevili zájem.

Přehledy jsou rozčleněny do velmi podrobných úrovní - region, město, PSČ, okolí.

Díky detailním údajům můžeme získat informaci, že se zákazníci zajímají o jinou oblast, než ve které se fyzicky nacházejí.

Získejte údaje o vzdálenosti mezi místem, které spustilo reklamu a nejbližší adresou firmy

Jestliže používáte rozšíření o lokalitu, dostanete zpětnou vazbu o výkonu reklam s právě tímto rozšířením. Údaje budou uspořádany mezi místem, které spustilo vaši reklamu a vaší nejbližší adresou firmy.

Získáte tak data o tom, jak si vedou potencionálního zákazníci poblíž, nebo naopak v delší vzdálenosti, od vašeho obchodu.

Nakonec tak třeba zjistíte, že máte největěší míru konverzí 10 kilometrů od obchodu a pro tuto lokalitu ještě zvýšíte nabídky, protože uživatelé projevují větší zájem o vaše online kampaně.

Přehled vzdáleností

Abychom získali tento přehled vzdáleností, zvolíme následující postup:

Kampaně -> vybrat kampaň -> nastavit období -> karta Dimenze -> Zobrazení -> Vzdálenost

Zjistěte typ umístění

V přehledu “Co spustilo reklamu” lze přidat sloupec “Typ umístění”. Z tohoto sloupce zobrazuje zda se uživatel nacházel fyzicky v oblasti, nebo o ni projevil pouze zájem.

Toto je pouze jedna z možností jak zjistit lokální zobrazování reklam. Všechny další možnosti vyhodnocování online marketingových kampaní podrobně vysvětlujeme v široce zaměřeném kurzu na internetový marketing.

Autor: Lukáš Pavelka