Jak spárovat produkty ve Zbozi.cz

Tento článek je zaměřený pro všechny, kteří spravují eshop a využívají Zbozi.cz, protože se podíváme na to, jak funguje párování produktů. Toto párování je důležité z hlediska vaší visibility v porovnávači. Vždy by měl být cíl být vidět v detailu porovnání produktů, zde se děje většina prodejů - zde si uživatelé vybírají a nakupují.

V úplné rychlosti jen rychlá připomínka, pokud chcete být na Zbozi.cz, je potřeba si udělat registraci a zasílat xml feed (datový soubor s určitými značkami), kde máte všechny produkty z webu.

Kvalita xml feedu rozhoduje o tom, zda dokáže Zbozi.cz vaše produkty zařadit, nebo ne.

Hlavní faktor pro párování ve feedu

V této kapitole se nebudeme zaobírat celým feedem, ale hlavními značkami pro párování produktů.

Zásadní označení, které rozhoduje o spárování je název nabídky, ve feedu <PRODUCTNAME>.

Doporučená délka názvu je 70 znaků. Do názvu se píše obecné pojmenování výrobku. Navíc by měl obsahovat výrobce, jméno výrobku a další parametry, jako například barvy, velikosti, paměti atd.

Správě uvedený název: Apple iPhone X, 64GB Silver

Špatně zvolený název: Krásný nový telefon od Apple iPhone s dopravou zdarma

Zjednodušeně řečeno, struktura názvu je následující:

Výrobce - produktová řada - produktové označení - druh produktu - varianta

Co když není název zcela správně?

Občas může nastat situace, že název produktu nebude zcela přesně podle struktury, popsané výše.

V takovém případě může pomoci přítomnost EAN kódu ve feedu - značka <EAN>.

Prakticky to znamená, že pokud máte ve feedu EAN kód, stačí 40% shoda názvu produktu s ostatními. Nemáte-li uvedený EAN, měl by být název shodný ze 60 %.

Ještě jeden faktor hraje roli - je to cena výrobku. Zbozi.cz porovnávají cenové rozpětí spárovaných produktů. Jestliže je vaše cena mimo tento rozsah (pracuje se s tolerancí), produkt se napáruje, ale nabídka se v detailu nezobrazí.

Jak dlouho čeká produkt na spárování?

Nově zařazené produkty by měly být spárovány od jednoho, do dvou dnů.

Produkty se nespárovaly

Může se stát, že se výrobek nespároval, případně se napároval k jinému. Pak máte šanci velmi snadné opravy. V administraci je nástroj pro párování položek.

Další informace o zbožových srovnávačích

Zbožové srovnávače jsou v současné době fenomén, my se jim věnujeme v našem blogu.

Vše podrobně také rozebíráme na největším kurzu on-line marketingu.

Autor: Lukáš Pavelka