- 

Co jsou mikrospoty a proč je používat

Pro každou značku je velmi důležité její upevnění v povědomí zákazníků a zároveň oslovení nových potencionálních zákazníků. V online marketingovém nástroji Google AdWords je k dispozici zajímavá varianta - krátký video spot, takzvaný mikrospot.

Jedná se o videoreklamu, která však nesmí přesáhnout 6 sekund. Můžete se inspirovat našim krátkým spotem :). 


Podívejme se na mikrospoty zblízka

  • délka videa nesmí být delší než 6 sekud
  • díky tomu diváci nemohou reklamu přeskočit
  • reklama není pro diváka rušivá zásluhou krátké doby
  • posílíte povědomí o značce a zároveň podpoříte hlavní reklamní kampaň
  • mikrospoty můžete využít do videoremarketingu a vytvářet takzvaný “storytelling”, kdy jedno video navazuje na druhé
  • platíte za tisíc zobrazení reklamy (nabídka CPM)
  • video musí být nahrané na YouTube

Vytvoření kampaně

  • přidáváme novou kampaň, která je cílená na typ video
  • zde vybíráme formát videoreklam mikrospoty. Pozor, v kampani na mikrospoty nelze mít delší videa, či jiné formáty typu discovery nebo in-stream
  • v nastavení sestavy vybereme nastavení cílení. Zde se můžete rozhodnout zda cílit na remarketingové seznamy, či využít jakékoliv cílení do obsahové sítě

Jaké jsou reálné výsledky kampaně?

Testoval jsem účinnost mikrospotů na dvě rozdílná cílová publika. Na naše remarketingové seznamy a na nové uživatele. Cílem kampaně byla podpora značky Primakurzy.cz mezi návštěvníky našeho webu a zároveň zvýšení povědomí o značce pro další potencionální klienty.

Z hlediska ceny i počtu zobrazení reklam vyhrávali noví uživatelé. Zde jsem se v průměrným CPM dostal na částku kolem 10 Kč, zatímco u remarketingu bylo potřeba zaplatit 30 Kč/tisíc zobrazení. Na druhou stranu remarketingové publikum generovalo dvakrát vyšší míru CTR.

Zároveň je zajímavé srovnání v Google Analytics, kde je vidět zvýšená návštěvnost z organického vyhledávání a directu na název značky, za období spuštěné kampaně a bez spuštěné kampaně.

Za celkovou propagaci jsme utratili částku v řádu stokorun.

Závěr

Existují různé predikce a analýzy, že se bude online marketing posouvat směrem k videu, proto jsou mikrospoty zajímavým řešením.

Navíc, těmito krátkými videi můžeme vyřešit i současnou hektickou situaci, kdy je vše zrychlené a uživatelé jsou přesyceni různými klasickými formáty reklam. Ani výroba těchto spotů není finančně nákladná.

Osobně doporučuji tento formát reklam, aspoň v testovacím provozu, vyzkoušet a vyhodnotit.

Autor: Lukáš Pavelka