- 

Je ve videu budoucnost?

Podle nejnovějších výzkumů rapidně narůstá marketingová síla videoreklamy a spolu s ní i její finanční dosažitelnost. Lidé mají video rádi a také si ho mnohem lépe zapamatují, je tedy velmi efektivní formou reklamy.

Dá se očekávat, že přítomnost videa na vašem webu bude mít s jeho rostoucí oblibou stále větší vliv na pagerank. Dává robotům signál, že váš web disponuje bohatým mediálních obsahem relevantním ke konkrétním vyhledávacím dotazům. Proto byste neměli zapomínat vyplňovat metadata, stejně jako to děláte například u obrázků.

Pro ještě lepší podporu můžete přidat například textový přepis části nahrávky, čímž také zlepšíte relevanci videa k vyhledávaným dotazům. Video můžete hostovat na YouTube (2. největší vyhledávač co do počtu vyhledávacích dotazů patřící společnosti Google) s backlinkem na váš web (přímo z profilu svého kanálu na YouTube či popisu videa). Určitě si ohlídejte dobu načítání videa (má vliv na user experience, tím pádem i na SEO).

Podle předpovědi společnosti Cisco by v roce 2019 budou videa tvořit 80% veškeré návštěvnosti na internetu (nyní je to 64%). Už teď se stává videoreklama finančně přístupnější i pro střední a menší podniky díky stále lepším natáčecím technologiím i technologiím pro úpravu a distribuci videí.

Na screenu 1 můžete vidět výsledky studie americké Local Search Association, která zkoumala roli videoreklamy na cestě ke konverzi na vzorku 2000 uživatelů, kteří vyhledávali místní produkty či služby. Nemalých 44% nakupujících zhlédlo video před nákupem produktu/služby, 53% uživatelů po zhlédnutí videa kontaktovalo poskytovatele telefonicky či e-mailem, 51% navštívilo jeho stránky, 33% navštívilo prodejnu a 71% uskutečnilo transakci.

SCREEN 1


Zdroj: LSA Online Video’s Next Frontier

 

Image courtesy of worradmu at FreeDigitalPhotos.net