- 

Google Webmaster Tools XVIII. - Odkazy na podstránku, Vylepšení kódu HTML

Pokud Google při prohledávání a indexování vašich stránek nalezne možné problémy jako chyby v názvech stránek, duplicitní značky na více stránkách či neindexovatelný obsah (např. multimediální soubory, videa apod.), upozorní vás na to právě v sekci Vylepšení kódu HTML.

Ne, že by tyto problémy bránily Googlu v indexování stránek, ale vždy je samozřejmě lepší je eliminovat. Proto tuto sekci neopomíjejte a pravidelně ji kontrolujte. Správnost veškerých dat má vliv nejen na hodnocení stránek a výsledky vyhledávání, ale také na přívětivost pro uživatele – vždy raději ve výsledcích vyhledávání kliknou na srozumitelný a užitečný popisný text.

Google Webmaster Tools zde nabídne přehled všech chyb, které Google našel včetně konkrétních stránek, jichž se to týká (screeny 1, 2). Na našich screenech vidíme výskyt duplikací. Konkrétně duplikací v titulcích stránek. Pokud rozkliknete malou černou šipku před titulkem (screen 2), získáte výčet stránek, na kterých se duplicita vyskytuje. Najetí kurzorem na každou z nich pak způsobí zobrazení malého detailu stránky (screen 3).

SCREEN 1                                                                                SCREEN 2

    
screen2

 

SCREEN 3

A můžete se pustit do oprav :)

Odkazy na podstránku

V této sekci Google Webmaster Tools můžete zažádat Google o to, aby ve výsledcích vyhledávání nezobrazoval některý ze stávajících vnořených odkazů na podstránky. Adresu URL musíte zadat přesně tak, jak se objevuje ve výsledcích vyhledávání - je to ta zelená URL hned pod modrým nadpisem/titulkem (screen A). Nejlepším způsobem jak získat její správný a úplný tvar je rozkliknout modrý nadpis výsledku vyhledávání a zkopírovat následně URL z adresního řádku (screen B).

SCREEN A                                                                                 SCREEN B

     
screenB

Do druhého pole pak vložíte přesnou URL vnořeného odkazu, který chcete odstranit. Řekněme, že chceme odstranit například odkaz na Soutěže online, jehož URL je tato: /souteze-online-o-ceny-na-internetu/. Výsledek bude tedy vypadat takto – screen C. Nyní už jen klik na tlačítko Snížit úroveň a je hotovo ;) Je třeba dodat, že může nějakou dobu trvat, než se projeví změny ve výsledcích vyhledávání. Degradovat lze takto až 100 adres URL a degradování bude platit 90 dní od vaší poslední návštěvy sekce Odkazy na podstránku.

SCREEN C