- 

Google Webmaster Tools XIV. - Testování značek pro e-mail

Další sekce Google Webmaster Tools, která souvisí s microdaty (Schema.org). Ta si můžete chtít přidat také do e-mailů pro zdůraznění důležitého obsahu. V části Testování značek pro e-mail si lze ověřit, zda jste správně vložili mikrodata do svého HTML (např. do e-mailu, který budete odesílat). Do velkého pole na stránce vložíte zdrojový kód HTML, který obsahuje microdata a kliknete na Ověřit. Příklad ověření mikrodat vidíte na screenu 1, dole systém vypsal všechna microdata, která nalezl a uvedl, že byla vložena bezchybně.
SCREEN 1

Docílíte takto zároveň propojení s dalšími službami Google (Gmail Actions, Google Now, Highlights in Inbox, Answers in Google Search). Například díky službě Google Now budete mít stále na dosah aktualizované informace o vašich rezervacích hotelů, restaurací a letů, které jste obdrželi Gmailem. Označením e-mailových notifikací pro vaše uživatele jim prostřednictvím Google Now můžete podobně poskytnout update vašich produktů či služeb. Jakoukoli informaci můžete mít tedy k dispozici vždy, kdy je třeba, prostřednictvím tzv. Now Cards (krátké výpisy užitečných informací), aniž byste ji museli vyhledávat. Now Cards se objeví v aplikaci Google na základě místní, časové či jiné relevance. Jednoduše budete mít stále přehled o tom, co vás zajímá.

Gmail používá schema.org k urychlení akcí uživatelů (vyznačí nejdůležitější informace, které uživatelé z emailu čerpají). Těmito akcemi uživatelů se rozumí RSVP (rychlá odpověď na pozvánku k události), review (pro restaurace, kina, produkty, služby), one-click action (cokoli, co vyžaduje jeden klik), go-to action (složitější interakce), rezervace letů. Tytéž funkce používá také Inbox.

Tato označení e-mailů zatím podporují: rezervaci událostí, letů, hotelůrestaurací.

Jelikož některá schémata používaná Googlem stále procházejí procesem standardizace schema.org, mohou se v průběhu času měnit.