- 

Google Webmaster Tools VII. – Obsahová klíčová slova, Odstranění adres URL

Obsahová klíčová slova

Obsahových klíčových slovech naleznete nejvýznamnější klíčová slova (dle frekvence jejich výskytu na stránkách) a jejich gramatické varianty, které Google na vašich stránkách při procházení nalezl. Kliknutím na klíčové slovo zobrazíte přehled konkrétních stránek, na kterých se vyskytuje (screen 1).

SCREEN 1

Na screenu 2 vidíte, že nejfrekventovanější výskyt na našich stránkách zaznamenává slovo dodávku a jeho varianty. Pokud jej rozklikneme (screen 1),  uvidíme i výpis těchto variant a celkový počet jejich výskytů. Níže pak ještě URL, na kterých se nejčastěji objevuje. Tyto statistiky by měly zhruba korespondovat s optimalizací webu pro vyhledávače. Co tím mám na mysli? Pokud optimalizujeme nejdůležitější stránky webu na takové vyhledávací dotazy, které obsahují slovo „dodávka“ (např. půjčovna dodávek Praha, půjčení dodávky apod.), dá se předpokládat, že přes ně bude přicházet (při dobré optimalizaci) vysoká návštěvnost na náš web – aby stránky vypadávaly na předních pozicích ve vyhledávání, musí však také obsahovat dostatečný počet vyhledávaných dotazů („dodávka“),  i ve svém zobrazovaném obsahu, nejen v metadatech. Ukazuje-li nám přehled Obsahová klíčová slova u některých z těchto důležitých slov malou frekvenci výskytu, je to špatně a je třeba je do textu doplnit.

SCREEN 2

Počet výskytů obsahových klíčových slov musí v čase růst, což u některých webů, například právě autopůjčoven, není příliš reálné. Tento „problém“ se dá snadno vyřešit založením blogu na stránkách, do kterého budete průběžně přidívat nový obsah – články o problematice související s poskytovanou službou. Tím budete web udržovat v dobré kondici.

Pokud se na mezi obsahovými klíčovými slovy objeví taková, která nesouvisí s obsahem vašeho webu (například neočekávaná klíčová slova jako „viagra“ apod.), mohly být vaše stránky napadeny hackery. Pokud naopak předpokládaná klíčová slova v tomto výpisu chybí, pak nebyl Google schopen procházet a indexovat všechny stránky vašeho webu. Zkontrolujte stránku s chybami při procházení pro váš web. Někdy může dojít k tomu, že seznam Klíčová slova vyloučí slova, která Google označil za obecný text nebo slova.

Odstranit adresy URL

V této části můžete požádat Google o odstranění URL, kterou z nějakého důvodu nemůžete nebo nechcete ponechat na vašich stránkách. Stačí kliknout na políčko Vytvořit novou žádost o odstranění a do rámečku, který se objeví (screen 3) vložit danou URL. Google obvykle do několika dnů stránku odstraní, i když to není jeho povinností.

SCREEN 3