- 

Google Analytics XXXVII. - Odfiltrování nežádoucí návštěvnosti

Prohlížím si takhle jednoho dne statistiky naší Primaautopůjčovny. Chci se podívat na její návštěvnost z jednotlivých měst ČR a tam na mě v Geografických údajích – Lokalitě vykukuje podivná návštěvnost z Brazílie (vyhledat tuto návštěvnost mohu také v sekci Akvizice – Veškerá návštěvnost - Odkazy).. Číslo to není sice vysoké, ale i tak je pro mě nežádoucí, jelikož míra okamžitého opuštění činí 100%, Počet stránek na 1 návštěvu je 1 a Průměrná doba trvání návštěvy je rovna nule (screen 1). A v neposlední řadě - proč by někdo v Brazílii hledal půjčovnu dodávek v Praze? :)

SCREEN 1

Vše tedy napovídá tomu, že se jedná o nějakého robota generujícího umělou návštěvnost s cílem na sebe upozornit. Pokud si nastavím jako sekundární dimenzi Zdroj nebo Zdroj/Médium (screen 2), zjistím, že jde o stránku semalt.com, která (jak snadno zjistíte zadáním do adresního řádku) nabízí SEO služby. Negeneruje nijak převratnou návštěvnost, typicky spíše posílá na váš web každý měsíc jen ca několik desítek návštěv, ale i ty jsou vzhledem k jejich výše zmíněným parametrům nežádoucí.

SCREEN 2

Jak tyto výsledky tedy vyloučit ze statistik? Celkem jednoduše v Google Analytics pomocí filtrů. Na kartě Správce daného výběru dat (zde Primaautopůjčovna) klikněte na Filtry (screen 3).

SCREEN 3

Následně v Typu filtru vyberte možnost Vlastní a vyplňte požadované údaje přesně tak, jak můžete vidět na screenu 4.

SCREEN 4

Klikněte na Uložit. To je vše :)

Jak můžeme vidět, podobně nežádoucí návštěvnost je generována ještě stránkou buttons-for-website.com (screen 2). Můžete ji zakázat stejným způsobem jako i další takové stránky.