Pokud máte na svém webu vložené video z YouTube a chcete změřit, kolik lidí si video spustilo a kolik ho dokoukalo do konce, nastavíte si jeho měření v Google Analytics jako měření událostí. Ukážeme si celý postup od nasazení videa na web ve WordPressu, až po jeho zobrazení v Google Analytics.
Použiju k tomu blog naší Prima autopůjčovny. Do článku s názvem Nové Ducato vložím video s recenzí vozu a nastavím jeho měření v Google Analytics. Co je k tomu potřeba:
[css] <script>// <![CDATA[
var tag = document.createElement('script');
tag.src = "http://www.youtube.com/player_api";
var firstScriptTag = document.getElementsByTagName('script')[0];
firstScriptTag.parentNode.insertBefore(tag, firstScriptTag);
var player;
function onYouTubePlayerAPIReady() {
player = new YT.Player('video', {
height: '390',
width: '460',
border: 0,
videoId: 'XE9mMGF4_44',
events: {
'onStateChange': onPlayerStateChange
}
});
}
function onPlayerStateChange(event) {
if (event.data ==YT.PlayerState.PLAYING)
{ga('send', 'event', 'Video_Ducato', 'Play',
player.getVideoUrl() ); }
if (event.data ==YT.PlayerState.ENDED)
{ga('send', 'event', 'Video_Ducato', 'Watch to End',
player.getVideoUrl() ); } }
// ]]></script> [/css]
Pojmenování kategorie Video_Ducato, které je použito v příkladu (řádky 21 a 24), si změňte dle vaší potřeby na relevantní pojmenování kategorie vaší události (pod tímto pojmenováním si pak kategorii události budete moci dohledat v analyticsech).
Ještě hezčí report pak najdete tamtéž hned v následující záložce Nejčastější události. Postavte se například do primární dimenze Kategorie události a jako sekundární dimenzi si zvolte Akci události(screen 3). Kombinovat můžete různě :)
SCREEN 3
Image courtesy of Salvatore Vuono at FreeDigitalPhotos.net