- 

Google Analytics XLIII. - Jak odstranit spam referrery

V jednom z našich předchozích článků jsme si ukazovali, jak ze svých přehledů Google Analytics odfiltrovat nežádoucí návštěvnost od robotů z webových stránek typu Semalt, Buttons-for-website apod. Roboti se však stávají stále vychytralejšími a zbavit se jich tudíž pomocí filtrů není úplně neprůstřelné.

Můžete to zkusit ale i jinak. A použijete k tomu vlastní dimenzi, o které jsme se již zmiňovali v minulém článku. Jak tedy na to?

1) vytvořte si vlastní dimenzi a pojmenujte ji (například "No ghost referral")
SCREEN 1

2) do měřícího kódu na stránce přidejte mezi příkazy ga(create..ga(send.. tento řádek:

[css] ga('set', 'dimension8', 'whateverNGR') [/css]

- číslo 8 v dimension8 nahraďte číslem dimenze, kterou jste vytvořili v prvním kroku
SCREEN 2

3) na kartě Správce – Filtry si vytvořte vlastní filtr pro "zahrnout", kde pole filtru bude ta vlastní dimenze "No ghost referral" a hodnota bude „whateverNGR“ (hodnotu si můžete pojmenovat jakkoli, musí být ale identická s tou hodnotou, kterou jste použili ve vlastní dimenzi)
SCREEN 3

Tímto způsobem se zbavíte všech ghost referrerů. A proč takto - vlastní dimenzí? Přesně proto, že ji ghost spammeři vůbec neřeší :) Je pro ně irelevantní, jaké vlastní dimenze si posíláme do Google Analytics a tudíž netuší, že si tam posíláme takovou, která je filtruje. Využijeme tím toho, že při skutecné návštěvnosti si tu dimenzi necháme poslat - jinými slovy, pokud nám do Analytics nic nepřijde, znamená to, že takové requesty (kde ta dimenze není) nejsou platné a můžeme je bez váhání odstranit.

Nezbavíte se však stránek typu 100dollars-seo.com, které do ghost referrerů nepatří. Na ty je pak zapotřebí vytvořit vlastní filtr typu "vyloučit" a do Pole filtru vybrat Název hostitele.

 

Image courtesy of vorakorn  at FreeDigitalPhotos.net