Google Analytics - struktura

Google Analytics III. - hierarchie

V prvním díle našeho seriálu jsme si vysvětlili první kroky pro základní nastavení systému Google Analytics. Máme tedy vygenerovaný kód, který jsme vložili do zdrojového kódu našeho webu. Máme účet Google, vlastní účet Google Analytics a první profil. Co přesně tyto termíny znamenají? Udělejme si nyní stručný přehled této hierarchie:

ÚČET GOOGLE

Tento účet vlastníte, jakmile využíváte jakoukoli službu společnosti Google. Je identifikován pomocí osobního přihlašovacího identifikátoru (e-mailu). E-mail nemusí být nutně od služby Gmail, může být i jakýkoli jiný.

ÚČET GOOGLE ANALYTICS

Účet Google Analytics je stejně jako všechny ostatní služby společnosti Google přiřazen k Vašemu účtu Google. Vy, kteří sledujete náš seriál, už svůj účet jistě máte, ale pro přesnost uveďme, že jej lze jednoduše založit na stránkách http://www.google.com/analytics/ kliknutím na políčko "Vytvořte účet" v pravém horním rohu :)

ÚČET vs. SLUŽBA (v rámci Google Analytics)

Uvnitř účtu Google Analytics se nachází účet nebo účty (SCREEN 1 – účty Dětské weby, Prima Autopůjčovna a Weby pro ženy), které následně obsahují různé Služby. Jeden účet Google Analytics může obsahovat více těchto účtů se Službami.

SCREEN 1

Velmi zjednodušeně by se dalo říci, že účet = data ke konkrétním webům (Službám). Není to ovšem vůbec přesné vyjádření, jelikož Služby obsahují také konfigurační nastavení, která tato data mění, přesnější je tedy definice Služby jako souboru (množiny) dat a nastavení. Z toho vyplývá, že pro stejný web lze tedy vytvořit více Služeb, jejichž nastavení (a tím výsledné sady dat) se mohou lišit (SCREEN2).

SCREEN 2

Na závěr ještě dodejme, že jeden účet Google je zároveň možno svázat s více účty Google Analytics.

Komentáře

Zatím nikdo nehodnotil