- 

Google Analytics - Enhanced Ecommerce (Rozšířený elektronický obchod)

Slyšeli jste o Enhanced Ecommerce? Tato nástavba modulu Ecommerce v Google Analytics umožňuje výrazně detailnější pohled na chování uživatelů vašeho e-shopu a jejich integrace s jeho obsahem. Umí vám například rozlišit jednotlivé kroky nákupního cyklu, díky čemuž budete schopni oddělit zákazníky, kteří u vás nakoupili od těch, kteří z nějakého důvodu odešli v průběhu nákupního cyklu a nákup nedokončili.

Tento článek si bere za cíl poskytnout vám v bodech jakýsi náčrt kroků, které je třeba učinit pro její úspěšné zprovoznění (nastavení rozšířeného elektronického obchodu). Jste-li laikové v HTML nekovaní, budete potřebovat pomocnou ruku odborníka..

Co bude tedy zapotřebí:

  1. 1. Mít na webu nasazenou službu Universal Analytics, což znamená novou verzi měřícího kódu GA, která obsahuje fragment analytics.js.
  1. 2. Zapnout Enhanced Ecommerce v Google Analytics – zde je postup.
  2. 3. Implementovat ec.js plugin.
  1. 4. Google Developers nabízí informace o typech dat, která Enhanced Ecommerce zpracovává a způsob implementace ec.js pluginu.
  1. 5. V článku Příklad importu údajů o produktech pak naleznete návod, jak přidat do statistik GA ještě další dimenze, které v systému neexistují a je třeba je vytvořit pomocí vlastních dimenzí (např. barva či velikost produktu) a také popis jejich nahrání pomocí souboru CSV do Google Analytics.

Hodně štěstí!

 

Image courtesy of Sura Nualpradid  at FreeDigitalPhotos.net