- 

CPC výpočet

CPC - výpočet

CPC  je zkratka, která definuje cenu za klik. V angličtině tato zkratka znamená cost per click. Tedy nabídkovou částku, kterou jste ochotni za klik z reklamy nabídnout. Platíte tedy za skutečné akce, nikoliv jen za zobrazení reklamy, což je u výkonostní reklamy často důležitější. 

V reklamních systémech Google Ads a Sklik se setkáváte s pojmem Max. CPC, tedy tento pojem stanovuje maximální částku za klik. Nejedná se o cenu finální, ale maximální. Tedy pokud nabídnete například 5 Kč, tak s ohledem na konkurenční nabídky může reálný klik stát i mnohem méně. Někdy i mnohonásobně.

Jaká je optimální výše CPC v reklamě?

Tak to bohužel také nelze stanovit. Defakto se jedná o to, abyste za vámi zvolenou cenu získali co nejlepší pozici v reklamě a pak měli co nejvyšší konverzní poměr a co nejnižší PNO.

CPC také není jediný parametr, který stanoví, na které pozici bude vaše reklama umístěna. Jsou zde další parametry jako:

  • kvalita reklamy
  • dojem ze vstupní stránky
  • kontext vyhledávání konkrétního uživatele
  • a další