Jaký je dobrý či průměrný konverzní poměr a jak ho zvýšit

Co je konverzní poměr a jak ho zvýšit

Konverzní poměr se počítá jako počet konverzí / počet návštěvníků webu * 100. Čím je procento vyšší, tím samozřejmě lépe. 

U webů se službou může být konverzí  například:

  • odeslaná poptávka
  • kliknutí na e-mail
  • kliknutí na telefonní číslo
  • registrace do konkrétního systému
  • přihlášení k odběrunewsletteru
  • kliknutí na odkaz - například pokud děláte affiliate
  • použití funkce, která vyjadřuje zájem uživatele (doporučení známému, vyplnění dotazníku/ankety, porovnání zboží, hlídací pes apod.)

Většinu konverzí lze relativně snadno nastavit přes Google Tag Manager.

U eshopů je to zejména (krom i možných bodů výše u služby)

  • odeslaná objednávka
  • přihlášení k odběrunewsletteru
  • opakovaný nákup

Pokud vytváříte placené reklamy v Skliku a Google Ads je dobré si vygenerovat konverzní kódy a ty umístit právě do konkrétní akce viz. možnosti konverzí výše. Nejčastěji se konverzní kód vkládá na poděkovací url, tedy tu finální když uživatel odešle objednávku. Případně je možné ji vložit i například na tlačítko odeslat objednávku.

Pokud máte e-shop, nebo mnoho služeb v rájmci webu, tak nezapomeňte měřit i hodnotu kovnerzí. Do sledovacího kódu musí webař vložit proměnnou, kam se odesílá hodnota transací.

Tip:  Chceš být profíkem na online marketing? 130 hodinový  online marketing kurz  od Davida Šolce, který dosáhl 300+ recenzí.

Jaký je průměrný konverzní poměr?

Častý dotaz je to, jaký je průměrný konverzní poměr či jak ho zvýšit. Průměrný konverzni poměr neexistuje, protože samozřejmě každý e-shop či web to má jinak. Jediná odpověď na tento dotaz je to, že čím je vyšší, tím lepší. Ale pokud máte například vysoký konverzní poměr ale i vysoké PNO (viz. náš článek optimální PNO), tak to naopak může ukázat na to, že řešíte metriky úplně špatně a cílení reklam také není dobré. Spíše bych se orientoval na PNO

Jak zvýšit konverzní poměr?

- řešte audit průchodnosti webu. Projděte si webovou stránku a zjistěte si, jestli vám uživatelé neodpadávají u konkrétních kolonek při vyplňování objednávky. Lze to řešit přes Google Tag Manager.

- mějte veškeré druhy plateb - dobírka, převodem, karta atd.

- co nejvíce dopravců - jak máte například jen Českou poštu, nemusí spousta lidí objednat. Samozřejmě to platí i u dalších přepravců

- nahrajte si uživatele - např. nástroj Smart Look vám nahraje uživatele, jak přesně po vašem webu brouzdají a vy vidíte, co se jim nelíbí

- v Google Analytics řešte toky uživatelů

- recenze na webu ať už jde o produkt či službu

- hlídejte ceny top produktů oproti konkurenci

- zajistěte fotky produktů od uživatelů

- možnost snadného opakovaného nákupu na e-shopu - na jeden klik uživatel může objednat předchozí nákup znovu

Tipů  na to,  jak zvýšit konverzní poměr jsou desítky, možná i stovky. Přijďte na náš kurz internetového marketingu, kde je to jedno z témat. 



Komentáře

4.3 Hodnotilo 87 lidí