Jaký je dobrý či průměrný konverzní poměr a jak ho zvýšit

Co je konverzní poměr a jak ho zvýšit

Konverzní poměr se počítá jako počet konverzí / počet návštěvníků webu * 100. Čím je procento vyšší, tím samozřejmě lépe. 

U webů se službou může být konverzí  například:

  • odeslaná poptávka
  • kliknutí na e-mail
  • kliknutí na telefonní číslo
  • registrace do konkrétního systému
  • přihlášení k odběrunewsletteru
  • kliknutí na odkaz - například pokud děláte affiliate
  • použití funkce, která vyjadřuje zájem uživatele (doporučení známému, vyplnění dotazníku/ankety, porovnání zboží, hlídací pes apod.)

Většinu konverzí lze relativně snadno nastavit přes Google Tag Manager.

U eshopů je to zejména (krom i možných bodů výše u služby)

  • odeslaná objednávka
  • přihlášení k odběrunewsletteru
  • opakovaný nákup

Pokud vytváříte placené reklamy v Skliku a Google Ads je dobré si vygenerovat konverzní kódy a ty umístit právě do konkrétní akce viz. možnosti konverzí výše. Nejčastěji se konverzní kód vkládá na poděkovací url, tedy tu finální když uživatel odešle objednávku. Případně je možné ji vložit i například na tlačítko odeslat objednávku.

Pokud máte e-shop, nebo mnoho služeb v rájmci webu, tak nezapomeňte měřit i hodnotu kovnerzí. Do sledovacího kódu musí webař vložit proměnnou, kam se odesílá hodnota transací.

Jaký je průměrný konverzní poměr?

Častý dotaz je to, jaký je průměrný konverzní poměr či jak ho zvýšit. Průměrný konverzni poměr neexistuje, protože samozřejmě každý e-shop či web to má jinak. Jediná odpověď na tento dotaz je to, že čím je vyšší, tím lepší. Ale pokud máte například vysoký konverzní poměr ale i vysoké PNO (viz. náš článek optimální PNO), tak to naopak může ukázat na to, že řešíte metriky úplně špatně a cílení reklam také není dobré. Spíše bych se orientoval na PNO. 

Jak zvýšit konverzní poměr?

- řešte audit průchodnosti webu. Projděte si webovou stránku a zjistěte si, jestli vám uživatelé neodpadávají u konkrétních kolonek při vyplňování objednávky. Lze to řešit přes Google Tag Manager.

- mějte veškeré druhy plateb - dobírka, převodem, karta atd.

- co nejvíce dopravců - jak máte například jen Českou poštu, nemusí spousta lidí objednat. Samozřejmě to platí i u dalších přepravců

- nahrajte si uživatele - např. nástroj Smart Look vám nahraje uživatele, jak přesně po vašem webu brouzdají a vy vidíte, co se jim nelíbí

- v Google Analytics řešte toky uživatelů

- recenze na webu ať už jde o produkt či službu

- hlídejte ceny top produktů oproti konkurenci

- zajistěte fotky produktů od uživatelů

- možnost snadného opakovaného nákupu na e-shopu - na jeden klik uživatel může objednat předchozí nákup znovu

Tipů  na to,  jak zvýšit konverzní poměr jsou desítky, možná i stovky. Přijďte na náš kurz internetového marketingu, kde je to jedno z témat. 



Komentáře

4.3 Hodnotilo 7 lidí