- 

Staň se specialistou na sociální sítě

Sociální sítě už dnes nejsou pouze místem, kde sdílíte své fotky a sledujete novinky vašich přátel jako třeba “Jarouš se cítí vesele.” Bývávalo. Naštěstí je díky tomu dnes možné zastávat pracovní pozici, kde vás platí za dobu strávenou na internetech. A to je docela fajn, ne?

V průběhu let se na sociální sítě přidalo ohromné množství firem a pro mnoho z nich jsou dnes sociální sítě klíčovým marketingovým nástrojem. Umožňuje jim dosáhnout širokého publika a budovat skutečně silnou značku, což je něco skvělého! A za tím vším právě stojí: Tadáááá! (vstupuje na scénu) Social media specialist!

Toto povolání není jen o tom, že strávíte celý den na Facebooku a Instagramu (a dalších), ale o tom, jak efektivně využít tyto platformy ke zvýšení povědomí o značce, zvýšení prodeje, ke komunikaci se zákazníky a jejich propojení s firmou. Social media specialisté se stali nepostradatelnými hráči v oblasti digitálního marketingu a pro růst firem a jejich úspěch jsou skutečně neocenitelní.

Jako social media specialisté, lidově sockaři, budete mít na starosti několik věcí. Vytváření obsahu pro sociální sítě, plánování kampaní, sledování výsledků, analýzu dat a mnohé další. Vzhledem k tomu, že se většina zákazníků dnes obrací na internet, aby si vybírala a nakupovala produkty nebo služby, je důležité mít kvalitní online prezentaci. A právě specialisté sociálních sítí mohou firmě zajistit, aby byla (hlavně!) pozitivně vnímaná, viditelná a získala tak větší množství zákazníků. A také je u firmy udrží, protože zkrátka - ten lovebrand udělají

V minulosti se budoval vztah mezi firmou a zákazníkem osobně. A tak je to správné, tak to má být! Jenže... to už nestačí. V posledních desetiletích (ano, už tak dlouho tu máme internet) se tento způsob budování obchodních vztahů výrazně změnil. Dříve byla osobní komunikace klíčová a zákazníci měli tu tendenci navštěvovat obchody, nebo žhavit zákaznickou linku, aby se o produktu nebo službě dozvěděli něco více. Nicméně, s nástupem sociálních sítí... Znáte třeba prodejce v krámku u vás v ulici? Většina odpovědí bude ne. Dnes už zákazník nic nemusí. Nikam nemusí. Najde si články, firmu si prověří a třeba i nakoukne, jak se vyrábí produkt, o který má zájem. Zjistí zkušenosti dalších uživatelů, omrkne nabídku dalších prodejců. Těch možností má zákazník skutečně hodně a ač se vzájemně liší, všechny možnosti spojuje jedna věc. Zákazník to může zjistit ze svého domova, uveleben na pohodlném gauči a u dobré brazilské kávy během reklamy při sledování jeho oblíbeného seriálu.

Proto se v současnosti firmy snaží vytvářet vlastní komunity a budovat tak vztahy se svými zákazníky na úplně jiném levelu. Snaží se vytvořit prostředí, kde se zákazníci mohou spojit a sdílet své zkušenosti s produkty nebo službami, a to je docela fajn. Tento přístup umožňuje společnostem poměrně rychle reagovat na zpětnou vazbu, což vede ke zlepšení produktů či služeb, ale také k vytváření vztahu se svými zákazníky, kteří vám pak často sami přivedou zákazníky nové. No jo, ale samo se to neudělá, to dělají sockaři. Třeba zrovna budoucí vy!

Velkou výhodou sociálních sítích pro firmy je, že mohou strašně snadno získat informace. Ano, o svých zákaznících, o těch, co mají pohodičku na gauči. A to je pro vytváření marketingových kampaní a strategií do budoucnosti velmi důležité, protože s tím přichází lepší cílení a tím tak mohou nabídnout své produkty a služby o něco lepší. Klidně i o něco víc než víc. Nabídka firem tak může více či přesně odpovídat potřebám jejich zákazníků. Aktuálním i budoucím.
 

A ti už dnes očekávají, že budou mít s firmou přímý kontakt a že budou mít možnost vyjádřit svůj názor! A aby měli kde, tak vy, jako hlas firmy na sociálních sítích, to budete muset všechno řídit. Tvořit kreativní obsahy, efektivně je plánovat, rychle a věcně komunikovat, analyzovat dosah vašeho obsahu, vymýšlet reklamní strategie a reklamy, spravovat skupiny a další aktivity, aby se dosáhlo cílů marketingového plánu. To jste vy, to je váš job. Specialista sociálních sítí.

Je hned několik pozic, které si představit pod prací na sociálních sítích. Od velkých, jako je rovnou social media manažer, nebo ty menší, ale více specializovanější, jako je copywriter pro sociální sítě, specialista na influencer marketing, král či královna tvorby obsahu, specialista na reklamy a další. Na malém českém rybníčku to však pro vás bude s velkou pravděpodobností znamenat všechny tyto činnosti dohromady. 

Nenapadá mě jedna konkrétní pozice, která by byla v práci social media specialisty na trhu nejžádanější, protože každá z těchto činností je velmi důležitá. Je to takový balíček, ze kterého firma potřebuje víceméně všechno. Záleží však na konkrétních potřebách a cílech společnosti, pro kterou pracujete, co z těchto činností pro ni bude nejpotřebnější.

Některé společnosti mohou upřednostňovat vytváření kvalitního obsahu, zatímco jiné společnosti se mohou zaměřit spíše na plánování a správu sociálních sítí. Další společnosti mohou chtít více investovat do placených reklam a optimalizace kampaní. Uvědomte si však, že tohle všechno je vzájemně propojené a má to vliv na celkový úspěch firmy. Je tedy důležité, abyste vy, jako specialisté sociálních sítích, zvládali a správně koordinovali všechny tyto úkoly a dosáhli tím co nejlepších výsledků pro společnost, pro kterou tvoříte ty kontenty.

Na rovinu si můžeme říct, že to určitě není práce pro každého. Ale pokud má někdo zájem a motivaci, může se v této oblasti rozvíjet a stát se kvalifikovaným specialistou. Musíte být schopni pracovat pod tlakem, abyste zajistili vše, co je potřeba. Opravdu velkou výhodou je v tomto oboru hluboká znalost sociálních médií a digitálních platforem, na kterých budete pracovat. Také je vhodné mít schopnost analyzovat data z různých digitálních nástrojů, abyste pochopili, jak se vašim kampaním a obsahu na sociálních sítích, daří. Je zapotřebí být i kreativní a vytvářet zajímavý obsah, který bude oslovovat cílovou skupinu a zároveň se bude odlišovat od konkurence. Velmi podstatnou vlastností je schopnost komunikovat a spolupracovat s dalšími členy týmu, jako jsou copywriteři, nebo grafici a marketéři a další, včetně vašich zákazníků, jelikož se budete starat o kladný obraz a reputaci vaší společnosti.

To nezní jako monotónní práce, viďte? Tady rozhodně nebudete mít pocit stagnace. A to se samozřejmě projevuje i na mzdě. Specialisté jsou velmi dobře placení a jejich mzda se průměrně pohybuje kolem 50 000 až 80 000 korun měsíčně, ba i víc. A nejen to! Dostane se vám do rukou také neuvěřitelná moc! Moc přetvářet veřejná mínění, tvořit trendy a ovlivňovat lidi na celém světě. Nebo alespoň v Česku. Možná se vám to zdá jako šílenost, ale není to i trochu vzrušující? Být průkopníky nových trendů a inovativních nápadů? Tvořit něco nového a nevídaného, co může mít skutečný vliv! Můžete být inspirací, a to může být, překvapivě, dost naplňující. Jako, že se budete cítit fakt dobře. Pokud milujete kreativitu, nebojíte se experimentovat a máte rádi práci s lidmi, pak je tato práce přesně pro vás.

A ještě jedna věc.  Víte, že můžete pracovat odkudkoliv na světě? Není to pravidlo ve všech firmách, ale tato práce vám umožní mít neuvěřitelnou svobodu a flexibilitu. Social media specialisté často pracují na volné noze, což znamená, že mohou pracovat kdekoliv a načasovat si svou práci podle svého rozvrhu. To umožňuje mít vyvážený životní styl, který mnoho lidí hledá. Třeba na Madeiře. Nebo Bali?


No, tak si to pojďme shrnout. Jestli máte vášeň pro sociální sítě, kreativitu a analytické schopnosti a chcete být součástí toho, co může mít skutečný vliv na svět, ve kterém žijete, je to ta správná práce pro vás. Někdo by namítnul, že to však není jen práce, je to životní styl a já souhlasím. Styl plný výzev, příležitostí a úspěchů. Nečekejte a staňte se součástí této dynamické a vzrušující oblasti práce. Začít můžete už dnes! Stát se specialistou na sociální sítě je prima a uvidíte, že nebudete litovat!

A pokud jste se již rozhodli, je tu pro vás skvělá příležitost, jak získat své první rozsáhlejší dovednosti. Na našem kurzu Social Media Specialist, kde vám poskytneme znalosti a nástroje, které potřebujete k tomu, abyste mohli vytvářet úspěšné kampaně a obsah na sociálních sítích. Získáte praktické zkušenosti a naučíte se používat nejnovější nástroje a technologie, které jsou v této oblasti k dispozici.

Při absolvování kurzu budete mít také možnost spolupracovat a poznávat se s dalšími studenty a získat tak své první kontakty v oboru. A ty se vám mohou v budoucnu neskutečně hodit! Nyní je však ten správný čas zajistit si své místo na kurzu a začít budovat super kariéru v této vzrušující a rostoucí oblasti digitálního marketingu. Těšíme se na vás!

Studuj stejný kurz jako naši studenti a začni pracovat jako Social media specialista!