Ahoj Lukáši,

jsem moc rád, že jsi si našel chvíli na pár otázek :-)

Odkud jsi se o naší společnosti dozvěděl?

Upřímně to byla obrovská náhoda. Procházel jsem z nudy LinkedIn a stalkoval bývalé kolegy a kolegyně. U jedné ex-kolegyně jsem narazil na pozici, která mne zaujala. Pracovala na pozici projekťáka v onlinu. No a v absolvovaných kurzech měla váš kurz Manažer pro internetové projekty. 

Proč jsi se rozhodl studovat právě naše školení online marketingu - Manažer pro internetové projekty?

V první řadě jsem už pár let přemýšlel o změně kariéry. Patnáct let jsem pracoval převážně v retailu na různých manažerských pozicích a jednoduše to chtělo změnu. Směrů, kam se vydat, bylo několik, ale až ve chvíli, kdy jsem narazil na online marketing jsem cítil, že je to to pravé.  A proč Prima kurzy? Skvělé reference od studentů, zaměření na praxi, komplexnost a e-learning, který mimochodem nemá konkurenci. To jsou mé důvody, proč jsem si vybral vás.

Měl jsi před školením již nějaké znalosti v online marketingu?

Viděl jsem na jedné přednášce Michelle Losekoot. 

Jak se ti naše školení líbilo?

Na školení jsem se přihlásil v lednu 2020 s tím, že budu chodit na večerní kurzy vždy dva dny v týdnu po práci. Jenže přišel covid a vy jste byli nuceni posunout mé školení na září. V tu chvíli jsem byl hrozně zklamaný, protože ve své práci jsem byl nespokojený a první vlna to jen umocnila. Po uvolnění restrikcí jste otevřeli prezenční kurz na květen a mně se podařilo ulovit poslední volné místo.  V práci jsem dal výpověď a vrhl se po hlavě do studia onlinu. To jsem ještě netušil, že to je jedno z mých nejlepších životních rozhodnutí. 

Naším hlavním školitelem byl Lukáš a výrazy jako “papík” a “střední” už navždy zůstanou v mém slovníku. Lektoři jsou myslím velkou devizou vašich školení. Nejde o to, že jste odborníci na danou problematiku, ale jste i výborní a vtipní lektoři. Samozřejmě nesmím zapomenout na praxi, které je opravdu hodně a více méně je to na ní celé postaveno.

Co bylo pro tebe na kurzu nejobtížnější?

Na to, že jsem s onlinem neměl žádné zkušenosti, to vypadalo dost v pohodě. Tedy než jsem došli ke "géáčkům". Tam to začalo být náročnější a spoustu věcí jsem si musel procházet doma, ale díky e-learningu to šlo parádně.

Kterému projektu se v rámci digitálního marketingu nyní věnuješ?

Mým původním cílem bylo začít jako PPC junior v agentuře, u toho mít pár svých klientů a za rok až dva se vypracovat na pozici projekťáka. 

Měl jsem obrovské štěstí, že mě vzali do agentury Effectix, která je klíčovým Google partnerem, a to rovnou na pozici projekťáka/accounta. Aktuálně vedu v rámci naší agentury jeden z mikrotýmů (2x PPC,1x SEO, 1x social media) a starám se o třicet klientů. Jsem spojkou mezi klientem na jedné straně a naším obchodem a specialisty na straně druhé. Mám na starost dodržování KPIs jako jsou rozpočty, PNO či počty odeslaných poptávek. Prezentuji výsledky u klientů a společně s kolegy navrhujeme komplexní e-commerce strategie. Mezi projekty na kterých pracuji patří braasi.com, f-mobil.cz, Liko-S.



Jak využíváš vědomosti, které jsi na kurzu získal?

Jedním z mých hlavních úkolů je kontrola rozpočtů, PNO a dalších metrik, které si stanovujeme s klienty. Na denní bázi tedy procházím Ads, Sklik, Heureku, Zbozi a samozřejmě nejvíce času trávím v "géáčkách". Často také pracuji v Google Data Studiu ve kterém připravuji přehledné reporty pro klienty. Pro sebe si do GDS vytahuji všechny kampaně, které nám u klienta běží, abych měl rychlý přehled.  

Byl jsi spokojen s přístupem lektorů při kurzu a po jeho dokončení?

Budu se teď opakovat jako většina absolventů, ale váš přístup je super. Ty i Lukáš jste trpělivě odpovídali na všechny otázky a vždy jste přidali něco navíc. Myslím, že to je další z věcí, které vás staví na první místo v podobných vzdělávacích programech.  

Doporučil bys tento kurz i ostatním zájemcům?

Stoprocentně. Investici do kurzu Manažer pro internetové projekty považuji za absolutní game changer. 

Co bys poradil lidem, kteří si ještě nejsou jisti, zda na kurz přijít či ne?

Online marketing je dlouhodobě perspektivní obor. E-commerce rok od roku vykazuje nárůst. Navíc v kontextu posledního roku, kdy spousta odvětví stagnuje či čelí absolutní devastaci jako třeba gastro. Online jako jeden z mála oborů roste i v této době. Věřím, že změna nákupních zvyků, které jsme svědky bude trvat i po skončení pandemie. Takže na nic nečekejte a jděte do toho.

Lukáši moc děkujeme za rozhovor. David Šolc