Remarketing na LinkedIn

Remarketing na LinkedIn

Remarketing na LinkedIn

V následujícím článku si ukážeme, jak vytvářet remarketing na profesní sociální síti LinkedIn. Tuto možnost používáme, pokud chceme cílit na této sociální síti reklamu na uživatele, kteří v minulosti navštívili naše webové stránky.

V této době je LinkedIn asi nejvíce rostoucí sociální síti v ČR (jen za minulý rok 600 tis. nových uživatelů). Z pohledu marketingu, by tedy tato sociální síť neměla být určitě opomíjena. Pokud se návštěvníci vašeho webu pohybují i na LinkedIn, může být právě tato sociální síť prostředkem připomenutí, ať už vaší firmy či přímo daného produktu nebo služby.

První krok, který musíme udělat, je implementace informačního štítku LinkedIn (sledovací kód), takzvaný „Insight tag“,. Tento informační štítek je pro každý reklamní účet jedinečný. Pomocí tohoto kódu, můžeme následně vytvářet vyhovující audience (remarketingová publika) a získávat cenné informace o návštěvnících našeho webu. Tuto možnost nelezneme ve správci kampaní, v záložce Aktiva účtu.

Pokud jste tuto kartu otevřeli poprvé, měli by jste uprostřed stránky vidět modré tlačítko (Instalovat informační štítek).

Dále si vybíráme, jakou možnost použijeme pro implementaci tohoto informačního štítku. Můžeme využít nějákého správce štítků např. (Google Tag manager), odeslat štítek vývojáři či nainstalovat ručně do webu.

Jakmile systém zaregistruje úspěšné nasazení informačního štítku na webové stránky, ukáže se daná doména v záložce „Domény se štítkem“.

V dalším kroku již můžeme vytvářet vyhovující audience (remarketingová publika), v záložce „Aktiva účtu“.

Vybíráme modré tlačítko „Vytvořit cílovou skupinu“ a dále „webová cílová skupina.

Na této stránce si vytváříme remarketingová publika na základě pravidel url stránek, které si určíme. Na výběr máme ze 3 možností (Stránky mají přesně tuto URL, Stránky začínající na URL, Stránky obsahující URL).

V mém případě, pokud chci do seznamu všechny návštěvníky stránek, vybírám možnost „Stránky obsahující URL“ a vyplním slovo „primakurzy“, jelikož toto slovo je na všech URL mé webové stránky.

Pokud na uživatele, kteří se v daném remarketingovém seznamu ocitnou, chceme cílit reklamu, musíme tento seznam přidat jako cílovou skupinu při vytváření reklamní kampaně. Najdeme tedy tento seznam ve „vyhovujících cílových skupinách“ a dále tlačítko „Návštěvníci webu“. Dále už by jsme jen doplnili další nastavení kampaně a vytvořili reklamu.

Aby remarketingová kampaň mohla být vytvořena, tak remarketingový seznam musí obsahovat alespoň 300 uživatelů.

Největší výhody využití remarketingu na LinkedIn vidím v tom, že se jedná opravdu o profesní sociální síť. Uživatelé zde nejsou rušení (zatím) velmi různorodým obsahem, jak tomu je na jiných sociálních sítích. Každý na své zdi vidí kvalitní obsah na základě svých spojení a zájmů. Pokud vím, že uživatelé měli nějaký zájem o moje služby na webu a neobjednali či nepoptali, měl bych se jim vhodnou formou připomenout. Je totiž velká pravděpodobnost, že reklamu shlédnou a mohla by vyvolat zájem.

Největší nevýhodou se zatím jeví cena, za kterou placenou reklamu na LinkedIn lze vytvářet. Oproti ostatním sociálním sítím je reklama na LinkedIn dražší. Cena za kliknutí zde může být minimálně okolo 35-40 Kč.

Je zde na výběr s několika možností nabídkových cen (Cena za klik, Cena za 1000 zobrazení, Cena za zhlédnutí, Automatická nabídka), na základě zvoleného cíle kampaně a formátu reklamy. K tomuto si ale řekneme více někdy příště, v jednom z našich dalších článků.

Pokud vás článek zaujal, tak určitě mrkněte na naše školení LinkedIn, které se koná každý měsíc v Praze.  Naučíte se detailně pracovat s obsahem na této síti a vytvářet veškeré typy reklam.

Komentáře

4.4 Hodnotilo 149 lidí