- 

Nejčastější chyby, které snižují výsledek PPC kampaní

V dnešní době je přebytek informací. Internet, konference, kurzy, videa nebo školení. Přesto, nebo možná proto se dělají v reklamních kampaní velké chyby. Stále v PPC (Pay-per-click) kampaních vznikají ty samé problémy. Pro neznalé - PPC kampaně nabízejí přesné cílení reklamy na internetu. Ať už ve vyhledávací, či obsahové síti.

Každá kampaň je specifická a neexistuje na ně žádná univerzální příručka. Z výsledků se ale dají vypozorovat často opakující se chyby, o kterých se ovšem přílis málo mluví.

Nejčastější chyby v PPC kampaních

1. Volná shoda klíčových slov

Začnu z mého pohledu tím nejčetnějším. Opatrné využití volné shody může být samozřejmě řešením, ale v opačném případě napáchá více škody než užitku. Volná shoda umožňuje zobrazení klíčového slova na všechny jeho varianty. Pro zlepšení zásahu ve vyhledávání se používá spíše modifikovaná volná shoda. Ovšem s příchodem vylepšené verze přesné shody (pozn. pro anglická slova v Říjnu 2018, další jazyky později) by mohlo přijít řešení. Google nechce aby inzerenti vytvářeli rozsáhlé seznamy klíčových slov. Přesná shoda bude více reagovat na požadavky a záměr uživatele.

2. Nedostatečné testování reklamních inzerátů

Základem všeho je A/B testování. Vzpomínáte na úvod článku? Psal jsem, že neexistuje univerzální příručka pro všechny kampaně. Musíte zkoušet, zkoušet a zkoušet. Musíte zjistit, co na vaše publikum funguje nejlépe. Odměnou se nabízí nižší CPC (cena za proklik), vyšší CTR (míra prokliku) a vyšší množství konverzí.

3. Reklamní texty

Stejně tak to platí pro texty. Testování textů se považuje za tak triviální věc, že se na ní paradoxně nejvíce zapomíná. Momentálně už máme k dispozici efektivní nástroje Experiment, či Variace reklam (v Laboratoři). Nemusím asi dlouze psát o tom, jak je tento druh optimalizací důležitý.

4. Rozšíření pro reklamy

Popisky, odkazy na podstránky, rozšíření o volání, lokalitu a mnoho dalšího je k dispozici v Google Ads pro lákavější a zajímavější reklamu. Využívejte těchto možností pro lepší zásah ve vyhledávání.

5. Zařízení

Je potřeba brát ohledy na rozdíly ve výkonu kampaní na jednotlivých zařízení. Výkon na mobilních zařízeních se přirozeně liší od výkonu na desktopových počítačích. Hledání příčin velkých rozdílů a optimalizace verze webu pro mobilní zařízení se musí stát součástí správy PPC kampaní.