- 

Google Webmaster Tools IV. - Interní odkazy, Ruční zásahy

(Sekce Návštěvnost z vyhledávání)

Interní odkazy

V této rubrice se nachází přehled odkazů v rámci vašeho webu. Nejedná se tedy o externí odkazy, které propojují váš web s jiným, ale o interní odkazy, které navzájem propojují obsah jednotlivých stránek vašeho webu. Může se jednat například o odkazy v rámci textu na stránkách, o rubriky v hlavičce webu apod.

Pro konkrétní příklady se podívejte na hlavní stránku naší autopůjčovny (screeny 1a a 1b). Nachází se na ní velké množství interních odkazů. Jednak jsou to jednotlivé rubriky v hlavní liště vedoucí do jednotlivých sekcí (Hlavní strana, Vozový park, Rezervovat dodávku atd.), logo v levém horním rohu, které vede na homepage, červené buttony vpravo nad hlavní fotografií a vpravo pod „Prima výhodami“ s nápisem „Půjčit si dodávku“, červeně psaná věta "Ceny již od 450 Kč!" vlevo vedle obrázku dodávky, slovo „zapůjčit“ v samotném textu stránky, červený button „Chci rezervovat dodávku“ pod textem (screen 1a). Na screenu 1b vidíte v dolní části hlavní stránky pod facebookovým pluginem patičku stránky, která je doslova plná interních odkazů. Jedná se o všechna modrá slova a odkazují do jednotlivých stránek webu.

SCREEN 1a                                                                             SCREEN 1b

    
screen1b

Na screenu 2 tedy vidíte jakým způsobem Google Webmaster Tools vypisuje přehled veškerých interních odkazů na vašich stránkách. Číslo v červeně nadepsaném sloupečku Odkazy značí, kolik interních odkazů na danou URL v rámci webu naleznete. Pokud jakoukoli z těchto URL rozkliknete (screen 3), získáte výpis jednotlivých URL (stránek webu), které na tuto konkrétní URL odkazují.

SCREEN 2                                                                                 SCREEN 3

     
screen3

Počet interních odkazů je jedním z faktorů, které bere Googlebot v potaz při posuzování relativní důležitosti dané stránky.  Počet a strukturu interních odkazů je dobré si ověřit před tím, než se rozhodnete například odstranit některou ze stránek, abyste tak předešli vzniku nefunkčních odkazů v rámci vašeho webu.

Ruční zásahy

 


Do Ručních zásahů se zaznamenávají zásahy a odkazy na postupy, pomocí nichž se dají řešit některé problémy na webových stránkách, například pokud byly vaše stránky Googlem „ručně“ označeny jako spam. Google si ponechává tuto možnost ručně zasahovat do spamových stránek ve výsledcích vyhledávání z prostého důvodu, aby se při neustálém zvyšování kvality vyhledávání nespoléhal „pouze“ na své algoritmy, ale mohl například některé spamové stránky posunout ve výsledcích vyhledávání dolů, nebo je případně úplně odstranit. Pokud se rozhodne některé z těchto opatření provést s vašimi stránkami, informuje vás o tom právě v sekci Ruční zásahy.

Pokud vaše stránky zaznamenaly výrazný propad ve výsledcích vyhledávání nebo se v nich vůbec neobjevují, přejděte právě na stránku Ruční zásah a zkuste problém vyřešit. Přímo ze stránky Ruční zásahy pak také můžete požádat o kontrolu stránek.

Google rozlišuje dva typy ručních zásahů – Shody na celém webu (týkající se celého webu) a Částečné shody (týkající se pouze konkrétních URL či částí webu). Mezi nejčastější ruční zásahy pak patří nepřirozené odkazy na vaše stránky (nebo z vašich stránek), napadené stránky, spam vytvořený uživateli, nedostatečný obsah s malou nebo žádnou přidanou hodnotou, maskování nebo záludná přesměrování, skrytý text nebo nadužívání klíčových slov.