- 

Google Panda

Co je Google Panda? Jedná se o algoritmus Googlu, který by měl trestat “nadmíru” optimalizované weby. Cílem Google Pandy je tedy eliminovat weby, které to přeháňějí s optimalizací.

Jedná se zejména o:

- kopírování ("kradení") textu z jedné stránky na druhou,

- vytváření nekvalitních zpětných odkazů (PR weby, katalogy odkazů, inzertní portály...). Toto je diskutabilní, některé PR weby či katalogy odkazů jsou kvalitní, takže mohou vašemu webu spíše pomoct. Zde jen dávejte velký pozor na firmy, které vám “za pár set korun” umístí odkaz na vaši stránku do xset katalogů! Nejen že vám to nic nepřinese, ale navíc za to zaplatíte a Google Panda vás může potrestat.

- velké množství reklamy na webu (MFA)

- na vaší stránce jsou nerelevantní odkazy

Co mám dělat, aby mě Google Panda nepostihla?

  • Na webu se vždy snažte o unikátní text. Pokud už čerpáte z jiných zdrojů, vždy věty upravte (slovosled, mezi dvě věty zkopírované odjinud, dejte jednu vaší jinou atd.)

  • Zpětné odkazy, které vedou na vaši stránku ve formě anchor textu, pravidelně měňte. Pokud budete mít např. web na kadeřnictví v Praze, tak nesmí být anchor text na všech jiných webech ve formě “Kadeřnictví Praha”. Odkaz z anchor textu by měl také směřovat na různá URL vašeho webu, ne jen na hlavní stránku. To je moc okaté :-) A Google Panda dle toho s určitostí pozná, že si odkazy vytváříte sami.

  • Pokud máte web propojen s Google Analytics, tak Google moc dobře zná návštěvnost, míru opuštění (bounce rate) a počet shlédnutých stránek na jednu návštěvu. Pokud tedy většina návštěv po kliknutí z vyhledávačů (či jiných zdrojů) dá hned tlačítko “zpět”, míra opuštění bude vysoká a Google Panda zatne své drápky :-)

  • Mapujte CTR vašeho webu. V nástroji Google Webmaster Tools snadno zjistíte, jaká je klikatelnost na veškerá klíčová slova, ze kterých k vám přes Google uživatelé chodí.

  • Vyvarujte se duplicitním meta tagům. Mnoho stránek má totožný titulek a description pro všechny URL svých webů. To je fatální chyba a Googlu se to nelíbí.

  • Odkazujte pouze na kvalitní weby a v rozumném počtu.

Jak zjistím, že mě Google Panda postihla?

V lepším případě vám přijde zpráva do Google Webmaster Tools. V tom horším (např. když nemáte svůj účet propojen s GWT) se vám bude jen zhoršovat výsledek v SERPU (výsledcích vyhledávání).

Postihla mě Panda, aneb je už Google pro mě passé?

Ne, máte možnost sjednat nápravu. Pokud odstraníte výše zmíněné problémy a Googlu o tom zde řeknete, tak se vaše pozice na Google mohou opět zlepšit.

Závěrem....

Vždy se snažte o pěkné, přínosné a uníkátní texty na vašem webu. Pokud budou mít hlavu a patu, tak na ně lidé sami odkážou a vy tak budete mít dostatek kvalitních zpětných odkazů pro váš web.

A o tom to je :-)

.