Google Analytics - Vícekanálové cesty

Google Analytics XXXIII. – Vícekanálové cesty

Jak se vaši uživatelé seznámili s vaší značkou (stránkou)? Vyhledali ji na Googlu, narazili na ni náhodou přo hledání konkrétních produktů či služeb nebo se o ní třeba dočetli ve svém oblíbeném blogu? A kolik času uplynulo mezi tím, kdy uživatel poprvé projevil zájem a kdy provedl nákup? Přehledy Vícekanálové cesty v Google Analytics na tyto otázky odpovídají. Zobrazují jak se vaše marketingové kanály (předchozí odkazy a vyhledávání) spolupodílí na generování prodejů (konverzí).

Vícekanálové cesty jsou tvořeny konverzními trasami, sériemi interakcí (prokliků z kanálů), které byly zakončeny konverzemi a transakcemi. Ve výchozím nastavení se zobrazují statistiky za posledních 30 dní, můžete si je však upravit až do 90 dní v horní části přehledu ve volbě Hloubka pohledu (screen 1). Jednotlivé kanály zahrnují organické i placené vyhledávání, odkazující stránky, affiliate partnery, sociální sítě, e-mailing, vaše vlastní kampaně.

SCREEN 1

Asistované konverze

Kanálům jsou přisuzovány různé zásluhy podle jejich vlivu (spoluúčasti) na prodej/konverzi. V Asistovaných konverzích se dozvíte, kolik konverzí a prodejů dané kanály zahájily, u kolika asistovaly a kolik jich dokončily – jejich role se tedy rozlišují jako Poslední interakce (odkaz bezprostředně předcházející konverzi), Asistující interakce (odkaz na trase ke konverzi, ale ne poslední) a První interakce (první odkaz na konverzní trase).

Konverze po asistujícím nebo posledním prokliku či přímé interakci shrnují celkovou roli kanálu. Pokud je hodnota blízká 0, znamená to, že kanál dokončil více nákupů a konverzí, než u kterých asistoval. Hodnota blízká 1 značí stejný poměr asistovaných a dokončených nákupů a konverzí. O kolik je tato hodnota vyšší než 1, o tolik více kanál u nákupů a konverzí asistoval (screen 2).

SCREEN 2

Nejčastější konverzní trasy

Tento přehled uvádí konverzní trasy (sekvence interakcí kanálů), které vedly ke konverzím a také počet a hodnotu konverzí každé trasy (screen 3). Jednotlivé kanály na trase si můžete zobrazit pojmenované štítky na základě zdroje a média, pokud nad tabulkovým přehledem kliknete na modrou volbu Trasa zdroje/média (screen 4).

SCREEN 3                                                                                 SCREEN 4

     
screen4

Prodleva

Prodlevě naleznete údaje o délce cyklů, při nichž došlo ke konverzím. Konverzní trasy jsou odstupňovány po dnech od 0 do 11 a 12+.

SCREEN 5

Délka trasy

Přehled Délka trasy uvádí, kolik interakcí obsahovaly jednotlivé trasy, které vedly ke konverzím, neboli kolik konverzí vygenerovaly trasy, které obsahovaly 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 nebo 12 a více interakcí kanálů.

SCREEN 6

 

Podívejte se na video Google Analytics, které v pěti minutách popisuje principy fungování vícekanálových cest:


'onStateChange': onPlayerStateChange
}
});
}
function onPlayerStateChange(event) {
if (event.data ==YT.PlayerState.PLAYING)
{ga('send', 'event', 'Videos', 'Play',
player.getVideoUrl() ); }
if (event.data ==YT.PlayerState.ENDED)
{ga('send', 'event', 'Videos', 'Watch to End',
player.getVideoUrl() ); } }
// ]]>

[/raw]

Komentáře

Zatím nikdo nehodnotil