- 

Google Analytics XXVI. - Optimalizace pro vyhledávače

V Google Analytics můžete nově také zjistit, kolikrát a na jaká klíčová slova se vaše stránka zobrazila ve výsledcích vyhledávání, včetně průměrných pozic daných klíčových slov. Jediné, co je zapotřebí, je propojit váš účet Google Analytics s účtem Google Webmaster Tools.

Pokud svůj účet Google Webmaster Tools propojíte se službou Google Analytics, budete pak moci sledovat data z Webmaster Tools přímo ve svém účtu Google Analytics. Jak na to?

1.  Přihlaste se ke svému účtu Google Analytics.

2.  Na domovské stránce klikněte na hlavní kartu Správcea poté vyberte v sekci Propojení produktů možnost Všechny produkty(screen 1a). Na zobrazené stránce scrollujte k odstavci Nástroje pro webmastery (screen 1b) a klikněte na pole Propojit Nástroje pro webmastery.
SCREEN 1a                                                                          SCREEN 1b

        
screen1b

Druhou možností je přejít rovnou do sekce Akvizice -> Optimalizace pro vyhledávače, kliknout na pole Nastavit sdílení dat z nástrojů pro webmastery (screen 2).
SCREEN 2

3.  Dostali jste se na stránku Nastavení služby(screen 3). Vyplňte název webu, vložte jeho adresu URL. V liště Výchozí výběr dat vyberte daný výběr dat (Všechny údaje o webu) a v kategorii odvětví zvolte to, které nejlépe odpovídá zaměření vašeho webu (screen 4).
SCREEN 3                                                     SCREEN 4

        
screen4

4.  Níže na stránce v části Nastavení nástrojů pro webmastery klikněte na slovo Upravit (screen 5), na následně zobrazené stránce zaškrtněte daný web a klikněte na Uložit (screen 6).
SCREEN 5                                                                            SCREEN 6

screen6

5.  Úplně dole na stránce Nastavení služby (viz bod 3) je poté třeba v části Aktivní profily vybrat daný výběr dat a kliknout na Uložit (screen 7).
SCREEN 7

Po spárování účtů se začnou v sekci Optimalizace pro vyhledávače zobrazovat přehledy pro vyhledávací Dotazy, Vstupní stránky a Geografický přehled. V sekci Dotazy najdete přehled vyhledávacích dotazů, přes které (jejich zadáním do vyhledávače) se uživatelé dostali na váš web. Opět je možné přidat si sekundární dimenzi (nad tabulkovým přehledem) a zjistit tak například z jaké země uživatelé na daný výraz přišli (screen 8).
SCREEN 8

Sekce Vstupní stránky (screen 9) nabízí přehled URL stránek, které byly prvními stránkami, na něž uživatelé vstoupili při příchodu na váš web. Na screenu 9 vidíme, že největší návštěvnost z tohoto pohledu zaznamenává homepage našeho webu http://www.primaautopujcovna.cz/. Je to mu tak proto, že tato stránka je dobře optimalizovaná na nejčastěji hledaný dotaz zahrnující slova „půjčovna dodávek Praha levně“. Jako v předcházející i následující sekci můžeme opět navolit i sekundární dimenzi - ať už zemi, ze které byla vstupní stránka navštívena, nebo službu Google, tedy typ vyhledávání (vyhledávání, mobilní vyhledávání, vyhledávání videí, vyhledávání obrázků).

SCREEN 9

Geografických údajích, jak z názvu plyne, naleznete seznam států, ze kterých pochází návštěvnost vašeho webu (screen 10).
SCREEN 10

Ať už se podíváte na kterýkoli z těchto přehledů, zajisté si všimnete, že jednotlivá čísla jsou až podezřele zaokrouhlená na jedno až dvě místa (to je u Webmaster Tools běžné) a nekorespondují s naprostou přesností s přehledem v účtu Google Webmaster Tools. Proč tomu tak je? Důvodů může být několik. Například Webmaster Tools provádějí další zpracování dat (např. za účelem zpracování duplicitního obsahu a návštěv robota). Google Analytics zase sledují provoz pouze od uživatelů, kteří mají povolený JavaScript v prohlížeči a mají dobře nakonfigurovaný kód JavaScript služby Google Analytics, zatímco Webmaster Tools sledují i návštěvy stránek bez měřicího kódu služby Analytics. Rozdíl může být také dán různým pojetím klíčových slov v případě jednotlivých nástrojů.