- 

Google Analytics XVII. – Geograficky: Jazyk

Odkud jsou naši uživatelé a jakými jazyky mluví? Proč bychom se o tyto ukazatele vůbec měli zajímat a jak nebo v čem nám mohou pomoci? Jděte do sekce Cílové publikum > Geograficky > Jazyk.

Jazyk

Po rozkliknutí této kategorie dostaneme přehled jednotlivých jazykových skupin uživatelů, kteří navštívili náš web ve zvoleném období. Jazyk se odvozuje od národního prostředí prohlížeče návštěvníka. Může nám spolu s lokalitou poskytnout velmi cenné informace. Pokud byste totiž zjistili, že výrazná část uživatelů k vám přichází z České republiky, ale hovoří německy, jistě by bylo dobré zvážit vytvoření německé mutace vašeho webu.

K jednotlivým jazykům (Screen 1) si lze nastavit také sekundární dimenzi – např. zdroje, ze kterých na web přišli (Screen 2), abychom získali ještě jejich další detailnější specifika.

Screen 1                                                                                               Screen 2

           
Screen2

Pozn.:
Co se týká skupiny česky mluvících uživatelů, nenechme se zmást faktem, že v Google Analytics existují hned dvě. Označení cs je oproti druhému cs-cz běžnější. Toto souvisí s tzv. Accept-Language, které odpovídá jazykovému nastavení operačního systému.