Z nuly k úspěšnému prodeji ponožek na internetu

Z nuly k úspěšnému prodeji ponožek na internetu

Položil jsem Pavlovi několik otázek a dalo by se říci, že v obdobné situaci “honby za úspěchem” s totálním nedostatkem času je mnoho z nás. Pavel dokázal tuto situaci otočit a začít dělat svůj business velmi úspěšně. Přečtěte si o cestě pracovním životem Pavla Richtera a nechte se inspirovat.

Jaký byl u Tebe důvod začít podnikat a můžeš nám stručně popsat tvůj projekt?
Působil jsem více než dvacet let jako vrcholový manažer výrobních firem. Byl jsem drtivou většinu času mimo domov, vydělával jsem dost, ale zanedbával rodinu. Když manželka vážně onemocněla, uvědomil jsem si jak je život krátký, a jak málo jsme se užili. Naštěstí se uzdravila, a my jsme změnily priority.

Manželka požádala o předčasný důchod, já od ní převzal rozjetý internetový obchod. Jeho ziskovost byla minimální. Největší náklady tvořila internetová reklama na Sklik a Google AdWords. Přitom se vůbec nevyplácela. Znalosti základních pravidel internetového marketingu jsme měl jako samouk zcela nedostatečné. Sháněl jsem spolehlivý zdroj informací, ale narazil jen na celou řadu "rychlokvaškových" jednodenních kurzů, kterým jsem intuitovně nevěřil.

Vrcholem byla nabídka jedné soukromnice, která mě chtěla naučit SEO za dvě hodiny a za 6000 Kč.

S odstupem času po ukončení kurzu, jak by jsi ho zhodnotil a v čem ti ve tvém podnikání pomohl?
Ještě během kurzu jsem začal uplatňovat hlavní zásady SEO, které jsem se naučil. Otevřel jsem nový internetový obchod a při stavbě jeho struktury a při naplňování zbožím jsem striktně postupoval podle návodů získaných na kurzu. Součet zisků z obou obchodů uhradil náklady na kurz i pořízení nového obchodu plus všechny ztráty z minulých období, kam se promítala nákupní cena původního obchodu.

Přínos kurzu hodnotím naprosto pozitivně, obchody nás teď spolehlivě uživí. Náklady na placenou reklamu se snížily čtyřikrát, počet objednávek se zvýšil o 30 % procent. Rok po absolvování kurzu se ukazuje, že tržby z obou obchodů mohou reálně dosáhnout trojnásobku toho, co produkoval původní obchod bez optimalizace. Podnikám od října 2016, a v květnu 2017 jsem musel požádat o registraci jako plátce DPH, protože tržby dosáhly stanoveného limitu pro registraci, tedy více než 1 000 000 Kč.

Které z nástrojů, jenž byly součástí školení nejvíce používáš?
Začal jsem sladěním všech textů u kategorií a produktů. Optimalizoval jsem reklamy na Skliku a Google AdWords. Upravil jsem nastavení obchodů na Heuréka, Zboží.cz a Hledejceny.cz. Založil jsem si stránku s obchodem na Facebooku a i zde jsem spustil několik reklam.

Opravil jsem chybné nastavení na Google Analytics, kde pravidelně sleduji vývoj aktivit na všech vyhledávačích a cenových srovnávačích.

Přechodem z http na https začínám využívat Google Merchant Center. Také jsem začal používat Google Search Console.

Doplnil by jsi některé z nástrojů online marketingu do kurzu?
Náš kurz byl v únoru 2016 dostatečně široký. Nestačil jsem sledovat všechna vylepšení a nové možnosti internetového marketingu, takže nemohu nic navrhovat.

Doporučil by jsi kurz i ostatním zájemcům?
Rozhodně, kudy chodím, tudy chválím, a zdůrazňuji, že bez absolvování tohoto kurzu bych to podnikání zavřel, a věnoval se něčemu jinému.

Mít internetový obchod, bez absolvování tohoto kurzu je stejně naivní jako nevědět zhola nic o dopravních předpisech, o tom jak se vůbec řídí auto (na co jsou tam ty pedály, ten klacek vedle řidiče a všechny ty budíky...), a přesto jít, koupit si nové auto a pokoušet se projet Prahou z jednoho konce na druhý v pátek odpoledne. Katastrofa. S kurzem - proškolený nováček, který to má těžké, upamatovat se na všechna pravidla a zásady, ale přesto má velkou šanci zvládnout to bez velkých škrábanců.

Komentáře

4.6 Hodnotilo 583 lidí