Rozhovor s Marcelou Kutlákovou
Co Tě přivedlo k rozhodnutí přihlásit se do našeho dlouhodobého kurzu online marketingu Specialista/specialistka on-line marketingu ?
K rozhodnutí mě přivedla skutečnost, že jsem na jaře získala novou práci na pozici Online marketing specialista. Na této pozici „neklikám reklamy“, ale plánuji je a zadávám agenturám. S agenturami mívám pravidelné statusy, kde se bavíme co a jak vylepšit, nebo co nového vyzkoušet, popř. otestovat. Protože jsem chtěla být agenturám rovnocenným partnerem, věděla jsem, že musím jednotlivé nástroje pochopit více do hloubky.
Jaké byly Tvoje první dojmy z kurzu – obsah, lektoři, forma výuky?
Když jsem v rozhraní kurzu viděla, že musím zhlédnout 1195 videí, tak se musím přiznat, že prvním dojmem byl trošku šok. Nečekala jsem, že kurz bude tak rozsáhlý. Co se týče obsahu a formy, tak hned od začátku se mi líbila systematičnost, jak je kurz poskládaný. Vždy se jde od základů (např. založení účtu) až po pokročilejší funkce (např. propojení s GTM). Vyhovovalo mi taky, že jsem v přehledu viděla, kolik už mám odstudováno a kolik ještě zbývá (ano, občas to bylo trochu depresivní zjištění), popř. jak moc jsem pozadu oproti standardnímu tempu kurzu. Od lektorů se dala látka dobře pochopit, a pokud jsem se v nějakém postupu ztratila, tak nebyl problém video stopnout a přehrát znova.
Která část kurzu pro Tebe byla nejužitečnější a proč?
Velmi užitečné pro mě byly kapitoly o vyhodnocování kampaní v jednotlivých nástrojích. Vyhodnocování reklamy je součástí mojí práce a díky kurzu vím, jaké metriky jsou v daném případě nejvíce relevantní, na co se zaměřit a z čeho si naopak nedělat vrásky. Daleko lépe nyní zjistím, zda reklama funguje, nebo ne, anebo zda jen ještě potřebuje čas. Podle metrik také nyní lépe vyhodnotím, v čem je třeba problém (např. kreativa, cílovka, web apod.) a tím pádem co můžeme zlepšit.
Můžeš popsat konkrétní dovednost nebo znalost, kterou jsi si odnesla a hned využila v praxi?
Kromě výše zmíněného vyhodnocování kampaní je to určitě i znalost nastavení v Skliku, Google Ads a Metě. V reklamních účtech se nyní daleko lépe vyznám a dokážu lépe zkontrolovat, zda je nasazení reklam v pořádku, nebo zda je potřeba něco upravit. S agenturami také provádíme různá testovaní reklam a díky hlubší znalosti nastavení dokážu lépe pochopit, jak testovaní bude probíhat a zda je pro nás relevantní. Lépe se také orientuji v kreativách a můžu tak nachystat zajímavější reklamní kombinace.
Jak se kurz lišil od jiných vzdělávacích programů nebo školení, které jsi dříve absolvovala?
Určitě rozsahem a sdílením podrobného postupu. Líbilo se mi, že lektoři z PrimaKurzy neustále sdílejí obrazovku a ukazují krok po kroku, jak se kampaň nastavuje. A to snad pro všechny případy, které mohou v dané situaci nastat. V jiných kurzech jsem se častěji setkala pouze s teoretickým vysvětlením nebo s „osekanou“ praktickou ukázkou.
Co pro Tebe bylo během kurzu největší výzvou a jak jsi ji překonala?
Největší výzvou byl asi čas. Resp. zhlédnutí všech 1195 videí za 2 měsíce. Bylo to opravdu náročné, obzvlášť s prací na plný úvazek. Výzvou bylo také plnění povinných úkolů, které v některých případech zabraly taktéž dost času.
Jak Ti kurz pomohl profesně – otevřel Ti nové příležitosti, zlepšil Tvoji práci nebo posílil sebevědomí v oblasti online marketingu?
Asi se dá říct, že se mě do jisté míry týkají všechny tři možnosti. Určitě se mi zvýšilo sebevědomí při komunikaci s agenturami a jsem si jistější i v samotné náplni práce. A co se týče nových příležitostí, tak jsem teď například dostala zadání vytvořit návrh prodejní stránky na vánoční kampaň, takže jsem nakonec využila i nástroj Wireframe Sketcher z kapitoly o návrhu webu. A to jsem si původně myslela, že know how z této části kurzu ani ve své práci nepoužiji.
Ve které firmě pracuješ v online marketingu a na jaké pozici?
Firma Skylink, pozice Online marketingový specialista.
Jak hodnotíš podporu a přístup lektorů během celého kurzu?
Během kurzu je u každé kapitoly možnost napsat dotaz. Lektoři na mé dotazy odpověděli vždy do 2 dnů a nezdráhali se ani případně ještě něco dovysvětlit. Také jsme od lektorů dostávali praktické zpětné vazby k úkolům, takže jsme lépe věděli, kde jsou ještě mezery.
Kdybys měla kurz doporučit kamarádovi nebo kolegovi, co by jsi vyzdvihla jako jeho největší přínos?
Asi praktické využití. Není to kurz, kde se jen něco naleje do hlavy a pak rychle zapomene. Umím si opravdu představit, že si někdo po takovém kurzu založí živnost a bude se tvorbou reklam živit.
Co bys vzkázala lidem, kteří váhají, jestli se do kurzu přihlásit?
Ať do toho určitě jdou. Bude to sice 2 měsíce trochu bolet, ale pak už to ponese jen samé ovoce. Myslím, že to může pomoci jak někomu, kdo už práci má a potřebuje se jen dovzdělat, tak někomu, kdo práci teprve hledá. Kurz může být velmi užitečný i pro podnikatele, kteří si chtějí reklamu nastavovat sami.