- 

Efektivní linkbuilding pro SEO

Co znamená linkbuilding? Jedná se o vytváření zpětných odkazů na váš web. Před pár lety, kdy ještě vyhledávače neuměly poznat kvalitní (přirozené odkazy) od těch umělých bylo velmi jednoduché dostat jakýkoli web na první stranu ve vyhledávačích na defakto jakékoli klíčové slovní spojení. A to mohu z vlastní zkušenosti potvrdit :-). Tato doba už je ale pryč... Naštěstí a nebo bohužel?...

Krásný příklad jak šlo dostat na klíčové slovní spojení web na první místo je např. web klaus.cz. Parta nadšenců vytvořila desítky zpětných odkazů ve formě anchor textu "senilní ješita". Pokud pak zadal někdo do vyhledávače Google slovní spojení "senilní ješita", tak se objevil na prvním místě web www.klaus.cz. Říkalo se tomu Google bomba. Tento web nikdy v textu senilní ješita neobsahoval. V dnešní době už to možné není a aby byla reálná možnost umístění webu ve vyhledávačích na některé slovní spojení, tak musí daný web slovní spojení obsahovat.

 

Jak tedy na efektivní linkbuilding v roce 2014?

- využijte katalogy firem a odkazů. Na internetu se šíří informace o tom, že je to v dnešní době už zbytečné. To je tak když jedna paní povídala a další se přidají... Není tomu tak. On totiž není katalog jako katalog. Kvalitnější a ceněné katalogy můžete nalézt tak, že dáte vyhledat na Google slovní spojení "katalog odkazů" nebo "katalog firem".  Vyhledané katalogy rozhodně nejsou pro vyhledávač Google špatné. A má rozhodně smysl se do nich zaregistrovat. V budoucnu možná dojde k naprosté ignoraci těchto katalogů Googlem, ale určitě tomu dnes tak není. A je dobré toho využít. Navíc si můžete zjistit rankjednotlivých katalogů (alespoň jejich HP) a pokud mají několik bodů z deseti (Srank, PageRank), tak rozhodně tyto katalogy špatné nejsou.

- piště kvalitní články na vašem webu a poproste na konci článku vaše čtenáře o umístění odkazů na váš web.

- využijte soutěže. Např. pět webů, ze kterých k vám přijde nejvíce návštěv, získá hodnotnou cenu.

- najděte internetové diskuze, kde jsou témata zaměřená na váš obor činnosti. Zde si vytvořte osobní profil a do něj vložte odkaz na váš web. Navíc můžete odpovídat na jednotlivé dotazy na těchto fórech a podsunout jim odkaz na vaší stránku.

- najděte si tématicky podobné weby a nabídněte jejich majitelům umístění vašeho pr článku k nim na web. Samozřejmě v mnoha případech si majitel odkazujícího webu řekne o nějakou finanční částku. Pozor, pokud toto budete dělat, musí být každý PR článek vždy unikátní.

- můžete si také vytvořit pár jiných tématicky podobných webů, o které se budete starat a zároveň si na ně umístíte odkaz na váš web. Doména stojí "pár korun" a hosting lze mít i zadarmo. Tyto weby však musíte obsahově plnit, pokud ne, tak vám to žádný užitek nepřinese. Navíc každý z těchto webů musí mít unikátní IP adresu.

A jak děláte linkbuilding Vy? :-) .

Autor: David Šolc