Nesrovnávejte se s ostatními, srovnávejte se nyní a v minulosti, tak uvidíte pokrok. Rozhovor s Julií Balas

Číst více

Splnil se mi můj sen a stala jsem se freelancerkou v online marketingu!

Číst více

Google Analytics – Kohorty

Jistě jste zaznamenali, že před nedávnem se v Google Analytics v sekci Cílové publikum objevila nová záložka s názvem Skupinová analýza. Je stále ještě v beta verzi a jejím předmětem zájmu jsou tzv.…

Google Analytics XLI. - Vlastní dimenze a vlastní přehledy

Nikdo z nás nemá rád, když na něj při hledání s očekáváním určitého obsahu vyskočí něco takového: Chybové stránky (404)  se objevují neustále a jsou nepříjemné jak pro uživatele, tak z hlediska…

Google Analytics a jeho hity ☺

Slyšeli jste někdy o “hitu” ve spojení s Google Analytics? Ne? Nezoufejte :) Zjednodušeně řečeno, v názvosloví Google Analytics se jedná o jakousi základní měřitelnou jednotku, neboli interakci, která způsobí odeslání dat…

Google Analytics XL. - Parametry adres URL a nastavení filtru pro vyhledávání na webu

Systém Google Analytics kromě obrovské škály různých statistik obsahuje i možnost měřit vyhledávání na vlastním webu. Ve svých přehledech vám pak odkryje seznam všech výrazů, které uživatelé na vašem…

Google Analytics

Novinky, tipy, rady, návody a plno dalších zajímavostí ze světa Google Analytics se dočtete na našem blogu

Google Analytics XXXIX. – Segmenty

Pokud chceme zkoumat jen určitou množinu uživatelů či návštěv v Google Analytics, využijeme pro to právě segmenty, neboli nedestruktivní filtry (pouze filtrují, ale nemění údaje). Segmentem mohou být například…

Google Analytics XXXVIII. - Vyhledávání na webu: nastavení

Před několika dny jsme na našem webu primakurzy.cz zprovoznili funkci Vyhledávání na webu, tedy vyhledávání v rámci všech URL stránek našeho webu. Důvod byl jasný, web to již vyžadoval…

Google Analytics XXXVII. - Odfiltrování nežádoucí návštěvnosti

Prohlížím si takhle jednoho dne statistiky naší Primaautopůjčovny. Chci se podívat na její návštěvnost z jednotlivých měst ČR a tam na mě v Geografických údajích – Lokalitě vykukuje podivná návštěvnost z Brazílie…

Google Analytics XXXVI. - Výběry dat

V rámci vnitřní hierarchie Google Analytics patří výběry dat na konec pomyslného řetězce Účet Google Analytics -->Služba --> Výběr dat. K čemu vlastně slouží? Jak je možné, že…

Google Analytics XXXV. - Pořadí rubrik hlavního menu

V sekci Tok návštěvníků v Google Analytics, kterou jsme si představili již v dřívějším článku, se nám nabízí graficky zpracovaný přehled pohybu uživatelů na našem webu. Vyčteme z něj, zda se uživatelé…

Google Analytics XXXIV. – Atribuce

Které body na konverzních trasách jsou pro váš obchod nejdůležitější? V sekci Konverze --> Atribuce --> Nástroj porovnávání modelů se nalézá nástroj, který vám umožňuje důležitost jednotlivých kanálů porovnat, přesněji vyjádřeno porovnat…

Google Analytics XXXIII. – Vícekanálové cesty

Jak se vaši uživatelé seznámili s vaší značkou (stránkou)? Vyhledali ji na Googlu, narazili na ni náhodou přo hledání konkrétních produktů či služeb nebo se o ní třeba dočetli ve…

Google Analytics XXXII. – Konverze: Elektronický obchod

Sekce Elektronický obchod poskytuje informace o produktech, které uživatelé na vašich stránkách nakupují (množství, tržby) a údaje o transakcích. Díky těmto informacím získáte představu o nejprodávanějších a také nejméně prodávaných produktech, o tom, kolik…

Google Analytics XXXI. - Konverze: Cíle

Pokaždé, když uživatel splní určitý cíl, zaznamená se v účtu Google Analytics konverze. Abyste mohli v Google Analytics měřit konverze cílů, musíte nejprve nějaké cíle definovat. Cíle si nastavíte podle vlastních…

Google Analytics XXX. – Experimenty, Analýza na stránce

Pomocí Experimentů s obsahem stránky vám systém Google Analytics umožňuje otestovat až deset variant dané stránky. Například které verze vstupní stránky dosahují nejlepších výsledků v oblasti konverzí (splnění cílů) nebo…

Google Analytics XXIX. - Události, AdSense

Pod pojmem Událost si představte například spuštění videa, stažení souboru, či kliknutí na reklamu na vašich stránkách. Jsou to takové interakce uživatele s webem, které je možné měřit nezávisle…

Google Analytics XXVIII. - Chování: Vyhledávání na webu

Vyhledávání na webu využijete v případě, že používáte interní vyhledávání na stránkách – například bílé pole s lupou v pravém horním rohu na screenu 1.  V této sekci Google Analytics zjistíte, co…

Google Analytics XXVII. - Chování: Obsah webu, Rychlost webu

Tato sekce Google Analytics se zaměřuje na obsah vašeho webu, a to zejména ve vztahu k jeho uživatelům – napoví vám, jak s obsahem „naložit“ tak, aby splňoval právě jejich očekávání…

Google Analytics XXVI. - Optimalizace pro vyhledávače

V Google Analytics můžete nově také zjistit, kolikrát a na jaká klíčová slova se vaše stránka zobrazila ve výsledcích vyhledávání, včetně průměrných pozic daných klíčových slov. Jediné, co je…

Google Analytics XXV. – Sociální

O důležitosti sociálních sítí v dnešní době není třeba pochybovat. A to ani z marketingového hlediska. Jak měřit vliv a efektivitu aktivit na nich? Podívejme se v Akvizici do záložky Sociální. Přehled…