- 

Partnerské weby ve vyhledávacích sítích

V dnešním článku si představíme partnerské weby Sklik.cz a Google AdWords, na nichž se zobrazují textové reklamy pro vyhledávací sítě. Prozkoumáme situaci v Sklik.cz a podrobněji se podíváme na Google AdWords.

Budeme se tedy bavit o webech ve vyhledávací síti, které navázaly partnerství za účelem zobrazování reklam.

Jak to celé funguje?

V rámci partnerských webů ve Vyhledávacích sítích se reklamy mohou zobrazovat spolu s výsledky vyhledávání na základě vyhledávacího dotazu uživatele. Těchto partnerských webů jsou v rámci Google stovky (neexistuje jejich ucelený seznam). Přehled některých webů najdete zde .  Mezi partnerské vyhledávače Seznamu se řadí web 1.cz.

Když vytváříme novou kampaň, necháme pouze zaškrtnutou možnost cílení do partnerských vyhledávačů. Reklama se zobrazí, když uživatel zadá vyhledávací dotaz do některého z webů.

Google AdWords - zahrnout partnerské weby ve Vyhledávací síti

Sklik.cz - partnerské vyhledávače

Důležité je vyhodnocení

Zatímco v Skliku neexistuje možnost, jak získat údaje o tom, kolikrát se reklamy zobrazily ve vyhledávacích sítích, AdWords nám tyto statistiky poskytuje.

V Skliku nám nezbývá nic jiného, než si vytvořit stejnou kampaň do Vyhledávání na Seznam.cz a pro Partnerské vyhledávače. Tyto kampaně si detailně pojmenujeme a v nastavení kampaně odlišíme cílením do Vyhledávácí sítě. Pak již vyhodnocujeme výsledky kampaní oproti sobě a zjistíme tak, zda jsou pro nás Partnerské vyhledávače přínosné.

Sklik.cz - ukázka porovnání sítí

Google AdWords nám nabízí možnost vyhodnotit kampaně bez nutnosti jejich oddělování.

Stačí zvolit tlačítko “Segment”, kde je možnost “Síť (s partnerskými vyhledávacími stránkami)”. V tu chvíli se přehled rozdělí podle sítí - Vyhledávání Google a Vyhledávací stránky partnerů.

Zde pak zjistíme všechny údaje, které potřebujeme - od zobrazení, přes CPC až po konverze a jiné. Do sloupců lze nastavit všechny metriky, se kterými potřebujete pracovat.

Google AdWords - segment

Google AdWords - Porovnání výsledků 

Zásadní nevýhoda je fakt, že Google nesděluje v jakých sítích se reklamy zobrazovaly.

Zajímavý postřeh: Míra prokliku (CTR) u reklam na partnerských webech ve Vyhledávací síti nemá vliv na skóre kvality na webu Google.cz.

Možná se až budete divit, jaké výkony Vyhledávací stránky partnerů přinášejí.

Autor: Lukáš Pavelka