- 

Z otázek studentů - Jak určit rozpočet kampaní při jejich založení?

Z otázek studentů: Jak určit rozpočet kampaní při jejich založení?

Jedná se o velmi častou otázku, na kterou bohužel není jednoznačná odpověď. Jsou ovšem dva hlavní faktory, které nám poslouží jako ukazatele.

1) Průměrná CPC v sortimentu námi prodávaného zboží či poskytovaných služeb.

Pokud zakládám kampaně, které mají za cíl propagovat kadeřnictví a v nástroji na návrh klíčových slov (Sklik) vidím, že se cena za proklik běžně pohybuje v řádů korun, je pravděpoboné, že celkový denní rozpočet v každém systému (Sklik i AdWords) bude stačit v řádu desítek korun - např. 60 Kč na den pro každý systém (= celkově 3600 měsíčně).
Samozřejmě situace bude jiná, pokud prodáváme LCD monitory, kde se průměrná cena za proklik pohybuje v řádek desítek korun. To pak musíme počítat s měsíčním rozpočtem o hodně vyšším. (př. 10 000 Kč na měsíc)

2) Rozpočet klienta je druhým hlavním faktorem. 

Pokud má připraveno např. 6 000 Kč na měsíc, bude těžké ho přesvědčit aby investoval 2x tolik. Naštěstí na začátku kampaní můžeme nastavit rozpočet jakýkoliv a po měsíci vyhodnotit, zda je čerpání vyhovující či zda bude potřeba rozpočet navýšit nebo naopak snížit.
TIP: V každém reklamním systému lze nastavit tzv. sdílený rozpočet pro všechny kampaně. Lépe si tak ohlídáme celkovou utracenou částku.


Sklik nedávno změnil podmínky pro sdílený rozpočet - doposud byl minimální podmínkou denní rozpočet 30 Kč pro každou jednotlivou kampaň - ovšem ve sdíleném rozpočtu jsme si mohli nastavit rozpočet 30 Kč na den i pro více kampaní - to byl hlavní význam sdíleného rozpočtu. Toto už bohužel neplatí, a je nutné mít i při sdíleném rozpočtu na každou kampaň rozpočet minimálně 30 Kč na den.

Jedna rada na závěr

Často se stává, že do sdíleného rozpočtu zahrneme i tzv. Brandovou kampaň (kampaň obsahující sestavy na KW spojená s konkrétním názvem služby či značky) ale vzhledem ke společnému rozpočtu dojde během dne k jejímu pozastavení a následně ke ztraceným možným zobrazením. Jelikož brandová kampaň bývá zpravidla ta nejnkonverznější, takže tím dochází i ke ztrátě možných konverzí. Z toho důvodu je dobré nastavit brandové kampani vlastní rozpočet.