- 

Školení PPC reklamy část I. - 5 hlavních chyb

Pokud se věnujete online marketingu a vytváříte PPC reklamy ve vyhledávací síti v Skliku a AdWords, tak jsem pro vás sepsal prvních pět, z mnoha chyb, které reklamní specialisté ve svých účtech často dělají. 

1.Nepoužívání vylučujících klíčových slov - Sklik a AdWords

Asi jedna z těch nejzávažnějších. Jakmile vytvoříte reklamu a stanovíte si klíčová slova ve frázové či modifikované volné shodě je nutné aplikovat také seznam vylučujících klíčových slov. U e-shopů jsou to většinou slova typu "manuál", "návod", "jak opravit", "porucha","servis", "bazoš"... V jednoduchosti řečeno pokud vytváříte PPC reklamy na různé shody slov, tak i polovina vyhledávacích dotazů může být pro vás zbytečná a hrozí zbytečné vyklikávání.

U webů poskytující službu je nutné vždy pomyslet v jakém regionu službu nabízíte a jako vylučující klíčová slova použít ostatní města. V mnoha případech se totiž uživatel nachází v konkrétním městě (zde cílíte regionálně v nastavení kampaně), ale vyhledává danou službu v úplně jiném městě. Hrozí tak zbytečné kliky a nebo i zbytečně nižší CTR.

2. Absence klíčových slov v textu inzerátu

Neměli byste opominout používat vaše klíčová slova i v textu v inzerátu. Pokud toto pravidlo budete ignorovat, můžete mít pak nižší očekávanou míru prokliku inzerátu a vaše inzerce může mít tak zbytečně horší pozici. 

3. Sestava obsahuje pouze jeden inzerát

Další z mnoha běžných chyb. Je potřeba stále testovat na které reklamy uživatelé nejlépe reagují. Tedy pokud umístíte do vaší sestavy více inzerátů, tak posléze uvidíte jejich vykonnost ve sloupcích prokliky, CTR, konverze či mnoho dalšího. Můžete tak zjistit, že některé inzeráty mají třeba i 2x vyšší CTR než ty ostatní v té samé sestavě. Pokud nejlepší inzerát upřednostníte, respektivě necháte ho jako jediný aktivní v sestavě, tak můžete dosáhnout mnohem více kliků a potenciálně i objednávek. Samozřejmě zde závisí vše na tom, co v inzerátu slibujete :-)

4. Strategie cenových nabídek v Google AdWords

Zkusili jste již někdy použít jinou nabídku cen, než je ruční cpc? Pokud ne, tak je nejvyšší čas začít. Například pokud máte nízký rozpočet pro vaše kampaně, tedy dojde k zastavení kampaní již například v polovině dne, tak zkuste použít strategii cen Maximalizace počtu kliknutí. Tato nabídka bude pracovat s vašimi klíčovými slovy i inzerátem a v rámci vašeho rozpočtu se bude snažit za den získat co nejvíce kliknutí za stejný rozpočet. Vy tak můžete dosáhnout i o desítky procent více kliknutí za den, než tomu bylo u ruční CPC. 

5. Rozšíření reklam

Aby měl zejména Google vaší inzerci "více rád", tak neopomínejte pracovat s rozšířením reklam.  U každé kampaně nastavte odkazy na podstránky, popisky, telefonní číslo, lokalitu či strukturované úryvky. 

Brzy se můžete těšit na další článek a tedy pokračování našeho mini seriálu o PPC reklamě. 

Zveme vás také na naše školení ppc reklamy od Davida Šolce, které získalo již více než 140+ recenzí od studentů.