Už jste si přečetli článek, jaké jsou chyby při cílení webů se službou v různých městech? Pokud ne, tak na něj nejdříve mrkněte, zabere to jen chviličku.
V tomto článku si budeme vysvětlovat, jak vše v Skliku nastavit. Článek je určen pro pokročilé uživatele.Pokud jste Sklikem nepolíbený uživatel, tak doporučujeme nejdříve navštívit náš kurz online marketingu.
Takže jak na to?
Nejdříve je nutné si uvědomit, že v Skliku je cílení na kraje na úrovni kampaně(bohužel cílení na konkrétní města kromě Prahy již bylo zrušeno). Zde musíte nastavit oblast, ve které vaše společnost působí. V našem modelovém případě by to byl okres Pardubice. Zdá se vše jednoduché, není tomu ale tak. Ještě je nutné si uvědomit další věc a to je ta, že pokud byste zacílili v nastavení kampaně na okres “Pardubice”, tak uživatelé, kteří se například do Pardubic hodlají stěhovat a vyhledávají slovní spojení Půjčovna dodávek Pardubice, tak by Vaši reklamu neviděli. Tito uživatelé se v Pardubicích vůbec nenacházejí, ale i tak by rádi vaší službu využili.
Jaké je tedy řešení?
Můžete mrknout i na náš článek jak fungují klíčová slova v Skliku,který vám pomůže objasnit jejich správné použití.
Ukázka 1. kampaň - 1. sestavy - 1. inzerátu
Zadáme klíčové slovo půjčovna dodávek bez města a použijeme i vylučující slova (všechna velká města ČR - jejich seznam najdete na wikipedii)
Jakmile kampaň uložíte, tak je nutné kliknout na nastavení kampaně a zvolit pouze okres Pardubice.
Výsledek je nyní ten, že pokud bude někdo hledat Půjčovna dodávek, nebo Půjčovna dodávek levně, či jiný dotaz a Sklik určí jeho polohu v Pardubicích či blízkém okolí, tak se mu zobrazí vaše reklama. Pokud bude uživatel mimo tuto lokaci, tak se mu reklama nezobrazí. A tak ušetříme kredit :-)
Ale co když uživatel hledá Půjčovna dodávek Pardubice? Reklama by se mu také zobrazila, ale nyní pouze pokud by byl v daném okresu Pardubic. Ale uživatelé vaší službu mohou hledat, i když z daného města například na chvíli odjeli, nebo se do oblasti naopak chystají přijet atd. V tuto chvíli musíme pokračovat v Skliku dál a ještě trochu své PPC vytunit.
Kampaň však v nastavení zacílíme na celou Českou republiku, tedy i na Pardubice. A klíčová slova použijeme vždy včetně vašeho města, v našem případě Pardubic.
Zadáme do klíčových slov půjčovna dodávek + město Pardubice.
V nastavení kampaně vyznačíme celou Českou republiku - tedy všechny kraje. Můžete i nechat celou ČR bez vyznačení krajů.
Pokud uživatel hledá Půjčovna dodávek Pardubice , tak se mu reklama zobrazí, i když bude uživatel kdekoliv v České republice.
Závěr: Uživatelé hledají slovní spojení (vaši službu) s městem a nebo bez něho. Vždy je nutné když máte službu v konkrétním městě, abyste udělali jednu kampaň se zacílením v nastavení kampaně na váš okres a v kampani (sestavě) použijete pouze klíčová slova bez města. Tím se vaše inzerce spustí pouze uživatelům, kteří mají zájem o vaši službu a nachází se v daném okresu.
Uživatelé kteří hledají vaší službu + město působnosti však nemusí vždy být zákonitě v daném městě. Proto vytvoříme novou kampaň, kde zacílíme kampaň na celou Českou republiku. POZOR! Klíčová slova však musí být POUZE s městem tedy například Půjčovna dodávek Pardubice. Pokud by nebyly, tak se reklama spustí neefektivně.
Chcete se mrknout, jak by měl vzorový inzerát správně vypadat na tuto službu v Pardubicích?
Pokud se chcete naučit veškeré vychytávky online marketingu, tak přijďte na naše školení internetového marketingu.
Autor: David Šolc