Správa klienta - jak začít

Správa klienta - jak začít

Požádání si o přístupy v jednotlivých nástrojích

Než začnete tvořit, tak vám klienti musí veškeré přístupy nasdílet. Pokud ještě konkrétní nástroje klienti nevyužívali, je nutné jim založit jejich vlastni účty a přístupová práva si k sobě nasdílet. Nikdy to nedělejte opačně. Není to pak dobrou vizitkou pro agenturu a je to v některých případech krajně neetické. Samozřejmostí je i u jednotlivých PPC nástrojů vyplnit fakturační údaje a zadat platební metody.

Sklik (ze strany klienta) - v Nastavení —> nabídnout přístupy a tam zadat váš e-mail, pod který se přihlašujete do Skliku. Následně vám jako správci přijde do Zprávy žádost a tam ji potvrdíte.

Google (ze strany klienta) - Nástroje a nastavení --> Přístupy k účtu --> + --> a tam klient zadá váš e-mail. Lepší cesta je však použítím tzv. MCC, kde si požádáte klienty vy sami o přístupy. Zejména je tento způsob vhodnější, když budete mít více klientů. Stačí jen, aby vám klient poslal číslo svého účtu Google Ads, které najde v pravém horním rohu. 

Google Merchant Center

Google Analytics

Google Tag Manager

Heureka - 

Zbozi.cz

Firmy.cz

Business Manager (Facebook)

Vygenerování sledovacích kódů 

Jedna z hlavních a velmi důležitých věcí, než začnete vytvářet PPC reklamy je dobré již sbírat data o uživatelích

Remarketingové kódy - jedná se o tagy

Konverzní kódy včetně hodnot objednávek

Otagování PPC reklamních systémů pro Google Analytics

Google Ads

Sklik

Business Manager

Heureka

Zbozi

Kontrola Merchant Center

Stanovení cílů na e-shopu

Grafické podklady pro reklamy

Rozměry a specifika (zejména bych se zaměřil na rozměry větších bannerů):

1. Bannery pro Google Ads

https://support.google.com/google-ads/answer/1722096?hl=cs

2. Bannery pro Sklik

https://napoveda.sklik.cz/pravidla/graficka-reklama/

3. Grafické podklady pro kombinovanou reklamu (kombinace textu s obrázkem)

ILUSTRAČNÍ OBRÁZKY: (POZOR, bez jakéhokoli textu v obrázku)

  • Obdélník (1,91:1)  – ilustrační obrázek s doporučenými rozměry 1200 × 628 px.
  • Čtverec (1:1)  – ilustrační obrázek s doporučenými rozměry 1200 × 1200 px.

V inzerátu se vždy zobrazí  obdélník nebo čtverec, nikdy ne oba dva zároveň. Některá zpracování mohou být i čistě textová (bez obrázku).

LOGA:

  • Obdélníkové logo (4:1)  – obrázek loga s doporučenými rozměry 1200 × 300 px
  • Čtvercové logo (1:1)  – obrázek loga s doporučenými rozměry 1200 × 1200 px

V inzerátu se vždy zobrazí  obdélníkové nebo čtvercové logo, nikdy ne obě dvě zároveň. Logo se zobrazuje  pouze na vybraných plochách.


4. Branding

https://napoveda.sklik.cz/typy-reklamy/branding/

- by mel byt obecny a do grafiky zahrnout co vse nabizite, servis, testovaci jizdu zdarma atd.

Rozpočty na jednotlivé nástroje

Sepsání výhod e-shopu

Vždy požádejte majitele e-shopu, ať vám vypíše hlavní výhody oproti konkurenci. Měli byste i s majitelem společnosti vymyslet výhodu, která bude unikátní pro spravovaný e-shop. 

Sepsání typů klientely

Zjistit hlavní chyby na e-shopu v Google Analytics

Geografické údaje

Mobilní

Kontrola chybových URL

Toky uživatelů

Vyhledávání na webu

Kam uživatel doscroluje

Tvorba vlastních události

Smartlook

Zjistit chyby na e-shopu s ohledem na funkce a UX- 

veškeré typy doprav

veškeré typy plateb - dobírka, platba převodem, kartou, oddálená platba, na splátky

ověřeno zákazníky - jedna z velmi podstatných metrik, na co se uživatelé dívají

odkazy na sociální sítě - na těchto sítích je nutné dobře komunikovat se zákazníky

fotografie a videa produků z různých směrů

Hodnocení produktů

nákupní košík - většinou je ho lepší rozložit na pár kroků, s postupně přibývajícími kolonkami, než 1stránkový s mnoha položkami. Uživatel totiž jinak oddaluje nákup, jelikož se mu nechce vyplňovat mnoho kolonek. Když však již bude v některém z dalších kroků, tak již nechce vyplnění vzdát

Odmazání dat v jednotlivých krocích

Jak zjistit, na které produkty a kategorie cílit reklamu? Lze přes Google Analytics.

Jedna z cest je začít s reklamou na produkty, které již nyní na e-shopu fungují, ale reklama na ně není aktivní, nebo jen v omezené míře.  

Postup

Jako první je nutné mít v Google Analytics zapnuté pole "Povolit elektronický obchod".

Cesta, jak toto v Google Analytics nalézt je Správce --> Sloupec Výběr dat --> Nastavení elektronického obchodu a tam zapnout.

Nyní můžete zjistit, které produkty na e-shopu jsou za konkrétní období nejpopulárnější a na tyto položky pak vytvořit placenou reklamu.

Google Analytics --> Konverze --> Výkon produktu a seřadit dle sloupečku tržby za produkt

Co však nezapomenout posuzovat, při výběru produktů

  • sezónnost (pokud byste si vyjeli seznam produktů například za letní měsíce a nyní budou zimní měsíce, tak seznam může být úplně jinný)
  • ceny a marže produktů - produkt se může prodávat, ale pokud je marže velmi nízká (potažmo produkt je velmi levný doslova "za pár korun"), tak se vytváření reklamy na něj nemusí firmě vůbec vyplatit. Bylo by dobré tedy ještě získat informaci o výhodnosti těchto produktů. Cenu produktů lze realizovat přes Google Tag Manager doplněním vlastních dimenzí viz. toto video. Marží u produktů by vám již musel pomoci webař. 

Dále vytipovat kategorie produktů e-shopu, na které cílit reklamu

Google Analytics --> Konverze --> Výkon produktu a tam překliknout na Kategorie produktu

Pokud používáte rozšířený elektronický obchod...

Merchant vlastni pravidla

Komentáře

Zatím nikdo nehodnotil