Nesrovnávejte se s ostatními, srovnávejte se nyní a v minulosti, tak uvidíte pokrok. Rozhovor s Julií Balas

Číst více

Splnil se mi můj sen a stala jsem se freelancerkou v online marketingu!

Číst více

Jak správně štítkovat a zkracovat URL adresy?

Vyhodnocujete vaše reklamy a příspěvky v Google Analytics? Pro správnou analýzu, je nezbytně nutné odkazy správně oštítkovat. Přesto většina marketérů stále neštítkuje. V tomto článku si ukážeme, jak bychom to…

Remarketingová publika přes Google Analytics I.

Vytváříte remarketingová publika v Google AdWords? Povyšte vytváření remarketingových seznamů na vyšší úroveň a zapojte i publika přes Google Analytics. Můžete vytvářet stovky zajímavých remarketingových seznamů, které vás svou efektivností ohromí.…

Z otázek studentů: Jaké všechny kódy implementovat do webu pro potřeby on-line marketingu?

Po delší době opět otevírám okénko “z otázek studentů”. Často, na konci našeho rozsáhlého kurzu on-line marketingu, dostávám dotaz, zda bych mohl shrnout v přehledu vše, co je potřeba…

Google Analytics - Enhanced Ecommerce (Rozšířený elektronický obchod)

Slyšeli jste o Enhanced Ecommerce? Tato nástavba modulu Ecommerce v Google Analytics umožňuje výrazně detailnější pohled na chování uživatelů vašeho e-shopu a jejich integrace s jeho obsahem. Umí vám například rozlišit jednotlivé…

Google Analytics XLIX. - Měření událostí: Stažení dokumentu PDF

Jak postupovat v případě, že si na web chcete vložit například PDF dokument ke stažení a měřit jejich počet? Stejně jako v případě měření přehrání videí v Google Analytics se i stahování souborů bude…

Google Analytics XLVIII. - Měření událostí: přehrání YouTube videa

Pokud máte na svém webu vložené video z YouTube a chcete změřit, kolik lidí si video spustilo a kolik ho dokoukalo do konce, nastavíte si jeho měření v Google Analytics jako měření…

Google Analytics – Přidělení oprávnění dalším osobám

Pokud chcete udělit přístup do svých statistik Google Analytics dalším osobám (kolegům, klientům apod.), můžete tak učinit na jakékoli úrovni - účtu, služby a výběru dat. Musíte však mít…

Google Analytics – Nastavení jazyka

Používáte Google Analytics v češtině, ale chtěli byste jazyk změnit? Proč? Výhodou například angličtiny (kromě jejího globálního využití) je fakt, že v ní lépe fungují vysvětlivky (např. nápovědy u jednotlivých dimenzí).…

Google Analytics - Jak snadno vysledovat chyby

Pokud chcete mít přehled o tom, které stránky vyvolaly chybu 404 (Stránka nenalezena), můžete si dát tu práci a nastavit si vlastní dimenzi a pro ni si případně vytvořit i vlastní přehled,…

Google Analytics - Zkratky

Všimli jste si někdy v přehledech Google Analytics hned pod názvem přehledu buttonu s nápisem Zkratka (screen 1)? Použijete ho v případě, že chcete mít rychlý přístup do často používaného přehledu.…

Google Analytics – Regulární výrazy

Služba Google Analytics podporuje například pro filtry výběrů dat nebo vlastních přehledů tzv. regulární výrazy, alias zvláštní znaky, které s sebou přináší větší flexibilitu a účinnější implementace. Dělí se na…

Google Analytics – Konverzní zdroje

V reportech Google Analytics se nachází jeden velmi oblíbený a praktický přehled. Mám na mysli přehled zdrojů návštěvnosti. Dostanete se do něj, jak správně tušíte, přes záložky Akvizice –…

Google Analytics XLVII. - Měření subdomén v samostatných výběrech dat

Provozujete na svém webu domény třetího řádu? Pak je pravděpodobné, že budete chtít v Google Analytics sledovat takovou doménu třetího řádu zvlášť. Docílíte toho vytvořením paralelního výběru dat a k němu…

Google Analytics - Cookies

Google Analytics sleduje uživatele webových stránek pomocí tzv. souborů cookies. Jedná se o krátké kusy textu obsahující vždy nějaký klíč a hodnotu (např. v případě analytiky to může být nějaké iduzivatele…

Google Analytics XLVI. - Vstupní stránky

Jistě mi dáte za pravdu s tvrzením, že vstupní stránka hraje velmi důležitou roli v rámci webové analytiky. Je první, kterou uživatel navštíví, je na ni odkázán po kliknutí na…

Google Analytics XLV. - Panely, jejich sdílení a limity

O panelech v našem blogu již něco málo zaznělo, alespoň co se týká jejich tvorby. Je nám již také znáno, že panely slouží jako jakýsi praktický a rychlý přehled námi navolených…

Google Analytics XLIV. - crawler referrer spam a ghost referrer spam

Již jsme si ukazovali, jak odstranit spam referrery ze svých reportů Google Analytics. Všichni, kteří jsme se s tím setkali, máme nejspíše alespoň hrubou představu o tom, co to spam…

Google Analytics XLIII. - Jak odstranit spam referrery

V jednom z našich předchozích článků jsme si ukazovali, jak ze svých přehledů Google Analytics odfiltrovat nežádoucí návštěvnost od robotů z webových stránek typu Semalt, Buttons-for-website apod. Roboti se však stávají…

Google Analytics - Dimenze a metriky

Každý den pracujeme v reportech Google Analytics s různými dimenzemi a metrikami. Jste si ale všichni jisti, jaké spojitosti a vztahy mezi nimi fungují? Co přesně si představit pod pojmy metrika či…

Google Analytics XLII. - Bounce Rate přeceňovaná či ne?

Jak anglický význam slova Bounce (odraz, odskok) napovídá, Bounce Rate neboli Míra okamžitého opuštění udává procentuální hodnotu návštěv jedné jediné stránky, to znamená návštěv, kdy uživatel vstoupil na…